prinske86 Posted June 14, 2015 Share Posted June 14, 2015 Hallo allemaal, Ik heb dit jaar voor het eerst insectengaas over mijn kolen. Vorig jaar heel veel rupsen van het koolwitje. Wanneer kan ik het gaas er af halen? het is natuurlijk niet zo mooi zo. Of moet ik het er heel het seizoen overheen houden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 14, 2015 Share Posted June 14, 2015 Ja eigenlijk wel. Want het koolwitje, en andere vlinders die rupsen hebben die kool eten, is nog maar vrij kort vrij actief en dat blijft wel tot oktober, bij mooi weer. En daarna en in de winter zijn er weer andere belagers, duiven, fazanten, kauwen die allerlei kool lusten vrees ik en ook daartegen is insectengaas een goede afweer. De enige periode dat het niet steeds hoeft is tussen maart en eind mei in mijn ervaring, beetje afhankelijk van soort kool en standplaats. Edit: Laat ik het wat positiever zeggen: Als ik insectengaas gebruik is het telen van mooie moeilijkere koolsoorten vrij makkelijk en goed te doen. Zonder bijna niet, een loterij...of je moet heel vaak spuiten met insecticiden, die veel meer slachtoffers maken dan ongewenste insecten. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prinske86 Posted June 15, 2015 Author Share Posted June 15, 2015 Ik vond het eerste deel ook al positief hoor Weknow, Bedankt voor je antwoord! Ik heb nu het gaas om bogen van pvcbuizen gespannen, maar ze groeien al tegen het dak aan. Misschien het doek gewoon los over de kolen hangen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Zou ik niet doen. De kolen gaan dan vreemd groeien doordat ze ergens tegen aan duwen met het blad. Die bogen verhogen zou ik zeggen.Paula Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 ja verhogen anders gaat het blad smetten bij nat weer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts