Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Gele courgette aan groen ras

AnthonyP

Recommended Posts

Hallo

Aan mijn courgetteplant komen normale groene courgettes, maar ook kleine gele. Deze staan er al zeker een dikke 2 weken op. Eerst zijn ze groen, maar dan verkleuren ze en stoppen ze ook met groeien.

Zijn ze eetbaar, kan het kwaad, hoe komt het (kruisbestuiving met sierpompoenen misschien?)

DSC000239391434461689.JPG

Alvast bedankt!

kruisbestuiving merk je alleen aan de zaden, niet aan de vruchten. dat komt volledig van de 'moeder'plant.

ik denk niet of niet goed bevrucht. heb ik ook met de eerste courgettes, zijn gewoon eetbaar. mits je niet te lang wacht want uiteindelijk rotten ze weg.

Zou kunnen dat de moederplant (waar zaad van geoogst werd en deze plant uiteindelijk uit voorkwam) een kruisbestuiving meemaakte met een gele courgette. Dan krijg je ook een dergelijke nakomelingen had ik vorig jaar uit een gekocht zakje aveve zaden. Ipv planten met de normale diner groene kleur van courgetten, was er nu uit hetzelfde zakje 3 maal groen en 1 plant met dikke groene courgetten met een gele bles perfect eetbaar. Tenzij je zelf zaad oogste van de moederplant en deze sier pompoenen in de buurt had staan, dan moet je 1 courgette oogsten doorsnijden en proeven... zuur is slecht niet bitter is eetbaar.