AnthonyP Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Hallo Aan mijn courgetteplant komen normale groene courgettes, maar ook kleine gele. Deze staan er al zeker een dikke 2 weken op. Eerst zijn ze groen, maar dan verkleuren ze en stoppen ze ook met groeien.Zijn ze eetbaar, kan het kwaad, hoe komt het (kruisbestuiving met sierpompoenen misschien?) Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 kruisbestuiving merk je alleen aan de zaden, niet aan de vruchten. dat komt volledig van de 'moeder'plant. ik denk niet of niet goed bevrucht. heb ik ook met de eerste courgettes, zijn gewoon eetbaar. mits je niet te lang wacht want uiteindelijk rotten ze weg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Zou kunnen dat de moederplant (waar zaad van geoogst werd en deze plant uiteindelijk uit voorkwam) een kruisbestuiving meemaakte met een gele courgette. Dan krijg je ook een dergelijke nakomelingen had ik vorig jaar uit een gekocht zakje aveve zaden. Ipv planten met de normale diner groene kleur van courgetten, was er nu uit hetzelfde zakje 3 maal groen en 1 plant met dikke groene courgetten met een gele bles perfect eetbaar. Tenzij je zelf zaad oogste van de moederplant en deze sier pompoenen in de buurt had staan, dan moet je 1 courgette oogsten doorsnijden en proeven... zuur is slecht niet bitter is eetbaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Ik had vorig jaar (pas op het eind van het oogst seizoen) gele stukken op mijn groene courgette en ook andersom trouwens, groene stukken op mijn gele courgette. Ze smaakte allemaal prima;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnthonyP Posted June 19, 2015 Author Share Posted June 19, 2015 Bedankt!Had ik zelf eigenlijk moeten weten dat het niet door kruisbestuiving kan Het zaad is gewoon gekocht.Momenteel staan er geen gele meer op de planten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts