Katja1604 Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Mijn geduld was lang genoeg getest, dus ik heb vandaag bij mijn vroege aardappels een maaltje bij elkaar geraapt. Bij 2 aardappels zag ik een gat erin zitten(in 1 van die gaten zit een veestje dat lijkt op een pissebed).Nu is mijn vraag: weet iemand wie er gaten in mijn aardappels boort?En nog veel belangrijker: kan ik de aardappels laten staan(moeten nog 3 weken) of kan ik ze beter rooien zodat er niet no meer opgevreten word?En als ik ze moet rooien: hoe zit dat dan met de andere, latere soorten, die er naast staan?Ik hoop dat iemand mij kan antwoorden, want dit is de eerste keer dat ik echt een boel aardappels, en verschillende soorten, heb staan.De gaatjes zijn 1 a 2 cm. groot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katja1604 Posted June 18, 2015 Author Share Posted June 18, 2015 Ik probeer een foto erbij te zetten, maar het lkt niet, ff met me telefoon proberen. Edit: lukt ook niet, gaatjes zijn vrij rond, doorsnee van 1 a2 cm en 3 a 4 cm diep. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 veenmol? boort tunneltjes tot 1 cm doorsnede, leeft in veengrond ( ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 nou ik zou ze laten gaan, heb je toch meer aardappel nettoen pas rooien als ze klaar zijn, afhankelijk van soort & weer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katja1604 Posted June 20, 2015 Author Share Posted June 20, 2015 Een mede tuinder vertelde me dat het pissebedden zijn en dat ik ze beter kan rooien, voordat ik nog meer schade heb,Ik heb ze eruit gehaald en aan elke plant zaten wel 2 tot 3 aangevreten aardappels.De andere soorten laat ik nog even staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts