jootje Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Ik doe het niet meer. Krulziekte in Nectarine, hele boompje kaal. Groene luizen in pruimenboomZwarte luizen in vlierbes, niet te reddenEn nu appelbloedluis in mijn ballerina appelboompje. Ik geef het op! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Och jee, das wel veel! Maar wel van alles wat dus veel variatie... Nieuwe hobby: Luizen kweken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Jootje, het is een baaljaar. Maar, je moet je er ook niet te druk om maken. De meeste dingen die je opnoemt, daar kijk ik nog geen eens naar. Dat laat ik gewoon de natuur oplossen: Groene luizen in pruimenboom;Dat lossen de lieveheersbeestjes wel op. Ik knip altijd de meest aangetaste toppen uit de boom, en voor de rest red de boom dat wel. Zwarte luizen in vlierbes, niet te reddenIk heb in het voorjaar ook zwarte luizen op mijn vlierbes gehad. Niets aan gedaan. Ze zijn nu weg. En nu appelbloedluis in mijn ballerina appelboompje. Even goed wegborstelen, en daarna de plek insmeren met olie. Vorig jaar hebben we op de kwekerij een werkelijke plaag gehad, dit jaar niets meer. Alleen de perzik... ja, dat is een ramp. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 ik sluit me bij frank aan: jootje, het meeste wat je opnoemt is volkomen normaal. luizen en pruimebomen horen bij elkaar, net als ard en keesie, mini en maxi, willem en maxima. Als je niks doet gaat het vanzelf over. nectarine is een ander verhaal, maar die loopt vanzelf weer gezond goed uit, althans als het wat warmer wordt. en volgend jaar bestrijden van de krulziekte. tuinieren gaat soms over rozen, en dat kan prikken. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts