Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Beesten in fruitbomen.

jootje

Recommended Posts

Jootje, het is een baaljaar. Maar, je moet je er ook niet te druk om maken. De meeste dingen die je opnoemt, daar kijk ik nog geen eens naar. Dat laat ik gewoon de natuur oplossen:

Groene luizen in pruimenboom;

Dat lossen de lieveheersbeestjes wel op. Ik knip altijd de meest aangetaste toppen uit de boom, en voor de rest red de boom dat wel.

Zwarte luizen in vlierbes, niet te redden

Ik heb in het voorjaar ook zwarte luizen op mijn vlierbes gehad. Niets aan gedaan. Ze zijn nu weg.

En nu appelbloedluis in mijn ballerina appelboompje.

Even goed wegborstelen, en daarna de plek insmeren met olie. Vorig jaar hebben we op de kwekerij een werkelijke plaag gehad, dit jaar niets meer.

Alleen de perzik... ja, dat is een ramp.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

ik sluit me bij frank aan: jootje, het meeste wat je opnoemt is volkomen normaal. luizen en pruimebomen horen bij elkaar, net als ard en keesie, mini en maxi, willem en maxima. Als je niks doet gaat het vanzelf over. nectarine is een ander verhaal, maar die loopt vanzelf weer gezond goed uit, althans als het wat warmer wordt. en volgend jaar bestrijden van de krulziekte.

tuinieren gaat soms over rozen, en dat kan prikken.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl