diesel4666 Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Vandaag zag ik dat het wortelloof enorm gegroeid is. Sommige wortels lijken wel een seldersteel te hebben. Loof is groter dan halve meter. Dit lijkt me niet ok?Hoe komt dit en hoe kan ik dit voorkomen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Ik denk dat het komt door het weer van de laatste tijd, eerst groeien, dan weer stilstaan, dan hard groeien, enz. Ik heb hetzelfde. De wortels die ik het eerst gezaaid heb gaan er morgen allemaal uit. De wortels met dat enorme loof hadden trouwens maar een klein worteltje, en ook nog es bijna verhout. Yuk! Heb het nog nooit eerder gehad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Ah, dat heb ik ook, ik dacht dat het was doorgeschoten. Jootje, wanneer heb jij die eerste gezaaid (die je eruit gaat halen)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Vandaag een vakje uit mijn m2 bak geoogst (AH moestuintje worteltjes). De onderste stukken wortel waren allemaal omgekruld, terwijl de bodem gewoon zacht is. Wel lekker trouwens! Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Balkontuinder, Ik kon het warempel terug vinden! deze wortels heb ik op 19 maart gezaaid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
diesel4666 Posted June 23, 2015 Author Share Posted June 23, 2015 Ik heb de mijne allemaal op 22 april gezaaid. Helaas dus allemaal nog veel te klein.Hopelijk komt het nog goed, en gaan de wortels toch nog ontwikkelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Raar tuinierjaar deze keer hé. Hier voorlopig geen last met de wortelen, had ze wel goed voorzien van mulch eens ze groot genoeg waren, misschien dat de vochthuishouding daardoor net voldoende goed was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts