Kleintje75 Posted June 28, 2015 Share Posted June 28, 2015 Ik heb in mijn kasje een paprikaplant met 2 vruchten en n peper met 4 vruchten aan.Voor de rest geen bloemetje meer te vinden.Is dit het voor dit seizoen? Ik lees soms verhalen van oogsten tot oktober maar zo ben ik in juli klaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleintje75 Posted June 29, 2015 Author Share Posted June 29, 2015 Niemand die ervaring heeft in de peper branche?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suus76 Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Mijn planten staan nog vol in bloei, hangen vol maar er komt ook nog genoeg aan. Heb je een foto van je plant? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleintje75 Posted June 29, 2015 Author Share Posted June 29, 2015 O ok... das wel gek dan ja...ben nu op mn werk, zal vanmiddag ff een foto plaatsen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Weet je welke soorten het zijn? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleintje75 Posted June 29, 2015 Author Share Posted June 29, 2015 Geen idee welke soort paprika, gekocht bij t tuincentrum, pepers ook maar dat zijn gewone spaanse denk ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Planten uit het tuincentrum zijn behoorlijk opgefokt... dit om de consument tot impulsieve aankoop te verleiden met bossen vruchten of bloemen. Deze planten zien er behoorlijk uitgeput uit en stoppen nu al hun energie in het rijp laten worden van hun vruchten om zich te kunnen voortplanten.Wat gepaste voeding zou welkom zijn. Hebben ze wel ooit wat voeding gekregen? Denk dat je het best verder gaat met plukken en dan heb je kans dat, als ze weer wat sterker zijn, de planten vanzelf weer bloemetjes gaan aanmaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleintje75 Posted June 29, 2015 Author Share Posted June 29, 2015 Ik heb ze een paar weken terug wat vloeibare voeding gegeven, niet veel. Wat is beter, die vloeibare voeding (is voor de moestuin) of wat koemestkorrels? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Misschien kan je jezelf daar een beetje over inlezen? Beetje rond zoeken op het forum en elders? Want de peperplanten hebben in verschillende stadia van hun bestaan verschillende bemesting nodig. Bijvoorbeeld op één van de peperfora... hier is veel informatie te vinden over de bemesting van peperplanten.http://www.chillipeper.nl/forum/index.php?sid=09777e50391c34562b3089b89f7fde13 Of hier op het forum gebruik maken van de zoekfunctie rechtsboven. Als je: "bemesting peperplanten" invult dan krijg je veel resultaten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleintje75 Posted June 29, 2015 Author Share Posted June 29, 2015 ehm... ja dat kan natuurlijk ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts