Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ontkiemen van spinaziezaden heel moeizaam

drugsprofessor

Aanbevolen berichten

Voor het ontkiemen van zaden gebruik ik een kiembakje

water word bovenaan gegoten en verspreid

ideale vochtigheid voor de zaden

ik doe bij het water wat wortelstimulator en vitaminen complex supertrive en noburn om de waterfilm te verwijderen

alle zaden die ik nu gebruikt heb ontkiemen goed in het bakje

alleen de spinaziezaden na drie weken een heel klein puntje op sommige zaden zichtbaar

iemand een idee wat hier mis is

ook geprobeerd op cocos te ontkiemen, maar ook hier slecht een 5 die ontwikkeld zijn op een 20 tal

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kiemkracht van spinazie neemt met elk jaar flink af. Mogelijk heb je oud zaad gebruikt.

Laat je de kap op de zaaibak zitten of haal je die er af? Wordt de zaaibak nog verwarmd?

Overigens, bespaar je het geld en de moeite. Zaden kiemen perfect zonder allerlei toevoegingen aan het water

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een zakje zaden dat ik nog dit jaar gekocht heb bij aveve en geldig tot 2017

het bakje is met openingen die lucht en water laat stromen

de toevoegingen is niet echt nodig en er is ook geen verlies want dat water word opgevangen in bakje onderaan en na een paar dagen gebruik ik het voor andere planten, het is ook slecht een glas water

P630101877701435644134.JPGP630101928371435644136.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik je verkeerd begrepen en heb ik verkeerd gelezen Ik dacht dat het om een zaaibakje ging ipv een kiembakje. Hoe dan ook raad ik je aan gewoon direct in de volle grond (of pot of moestuinbak) te zaaien. Mijn ervaring is dat spinazie zich slecht laat verplanten. Daarnaast betwijfel ik of spinazie geschikt is voor het op deze methoden (kiemen met alleen met water).

Voorkom dat de grond uitdroogt door er bijvoorbeeld een natte jutte zak op te leggen en die elke dag nat te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan dat spinazie niet ontkiemd in het kiembakje, ik zie nog steeds niet veel verandering in de zaadjes

ik vermoed dat ze kapot zijn, kan ook zijn doordat het te warm is?

ik heb wel bovenop de aarde compost gelegd en ik vermoed dat ik daar niet mag op zaaien of wel?

of 5 cm cocos er bovenop en daar dan inzaaien, 1 a 2 cm diep staat op het pakje

de ph van de cocos is 5.8 teveel of goed?

naar mate er meer water op komt verhoogd de ph vrij snel of moet ik water met 6.0 ph geven

en jutezak er bovenop, waar kan ik dat vinden?

als ik de jutezak wegtrek trek ik dan eventueel kiempjes niet mee

spinazie beter niet zaaien met deze hitte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, wow...je maakt het veel te ingewikkeld:).

Gewoon 24 uur voorweken (optioneel), uitzaaien op de plek waar je wil oogsten, grond vochtig houden door bv elke avond voorzichtig te gieten (gieter met broes is ideaal).

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...