Sneakyman Geplaatst: 1 juli 2015 Share Geplaatst: 1 juli 2015 Hallo, Kort geleden heb ik een bananenplant gekregen. Hij wordt lekker snel groot en begint echt mooi te worden.Hij staat binnen op laminaat grond, probleem is alleen dat ik nu al paar dagen gewoon water van de bladeren af kan drinken.Er staat zoveel op dat de grond eromheen nat wordt. Laat dat bij laminaat nou net niet de bedoeling zijn. Het is de donkergroen/ bruin bladerige Musa (niet eetbaar volgens kaartje, maar is deze wel eetbaar? Is toch gewoon bananenplant?)Hebben jullie hier verklaring/ oplossing voor? Quote Alles over Venkel: van oorsprong venkelknol tot recept Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AshaiRey Geplaatst: 1 juli 2015 Share Geplaatst: 1 juli 2015 Dat komt door de capillaire werking in de plant en is normaal bij een banaan. Het is een goed teken zelf.Als je hem koeler zet wordt het minder maar de groei ook. Een grote schaal eronder werkt maar als de plant groot wordt dan moet je een flinke schaal hebben Quote Groetjes,Bram Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 1 juli 2015 Share Geplaatst: 1 juli 2015 dat heet gutteren dacht ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Haidabeach Geplaatst: 3 juli 2015 Share Geplaatst: 3 juli 2015 Musa bajoo of iets wat er op lijkt is een vezelbanaan, eetbaar maar niet lekker. Je hebt verschillende soorten bananen, degene die ze hier verkopen zijn geen tropische (dat zijn wel die lekkere uit de winkel) omdat ze hier niet groeien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sneakyman Geplaatst: 4 juli 2015 Auteur Share Geplaatst: 4 juli 2015 Dank jullie wel! Hier heb ik wel wat aan Ga het even verder uitzoeken hier en dan maar een doek eronder stoppen. Quote Alles over Venkel: van oorsprong venkelknol tot recept Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.