Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

We hebben hier een moestuinbak gemaakt van onbehandeld hout. Ik las hier al op het forum dat je als bescherming van het hout de bak kan behandelen met lijnzaadolie. Nu kwam ik ook terecht bij Tungolie wat water resistent zou zijn en voedselvriendelijk. Het wordt bijvoorbeeld gemaakt om slakommen af te werken enz. Nu vroeg ik me af of het ook goed toepasbaar is op een moestuinbak en of iemand er misschien al mee gewerkt heeft?

Geplaatst:

Ik heb er geen ervaring mee en nog nooit van gehoord, maar ben benieuwd naar het resultaat en je bevindingen.

Geplaatst:

Ik heb met een tungolie gewerkt op mijn vloer binnen en dat werkte heel prettig. Resultaat is goed waterafstotend. Heb het buiten trouwens ook gebruikt voor mijn moestuinbak:). Het hout afsluiten voor vocht en zuurstof, dat is belangrijk. Met tungolie kan dat prima!

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor je reactie Raquette, klinkt goed! Ik denk dat het alleen nog zoeken zal zijn dan waar je tungolie voor een redelijke prijs kan verkrijgen in België . Heb je het btw met iets verdund of gewoon zo aangebracht?

Geplaatst:

Nee, ik gebruikte een ecologische vloerolie die voor 95% bestond uit tungolie, dus daar hoefde ik niets meer aan te doen. Ik zou het niet verdunnen; gewoon een goedkope grote huishoudspons kopen, daar wat olie mee opdeppen (bv. in ondiep bakje een laag gieten en spons tegen oppervlak houden) en smeren maar! Dat van die spons was trouwens een tip van mijn vloerexpert, toen ik vroeg of ik nu echt die dure boenmachine moest huren.

Pure tungolie kun je hier vaak kopen in kunstwinkels (of hobbywinkels), je kunt het namelijk ook gebruiken om olieverf mee te verdunnen:).

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic