balkontuinder Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 (edited) Ik heb nog steeds niet zoveel om te ruilen, maar ben een groot voorstander van de ruilcultuur dus ga het toch weer proberen. Alles door elkaar:- Twee grote terracotta bloempotten ~50cm hoog en ~50 doorsnede (ooit donkergrijs geverfd geweest en nu niet meer mooi (afgebladderd), wel groot en goedkoop. voor mijn balkon helaas TE groot)- Twee Dove zepen in dichte verpakking- Zaden barberakruid/winterkers- Zaden australische gele pluksla- Zaden rossa lunga di firenze (rode "bosui")- Stamslabonen dubbele witte zonder draad (groen)- Stokslabonen blauhilde (paars)- Stekken Korona aardbei- Gedroogde koemestkorrels (ik heb een 10L zak gekocht, maar is voor mij alleen wat teveel)- 5 zaden bolivian bumpy peper- 1,5 doos grote koffiefilters (te gebruiken voor DENO)- 4 "zaaibakken" met transparant deksel Boeken (allemaal zgan, via bol.com te koop gezet voor 15 tot 25 euro, maar voor jullie ook te ruil!)- De Profeet En Andere Poetische Vertellingen - Kahlil Gibrans- The Secret (Nederlandse editie)- Kracht door bewustwording - Sanaya Roman- Rox Rauw ! - Roxane Catz - De Oude Wereld In Beeld Gebracht - Shona Grimbly Wensen:- zak pure houtas (hoeft niet veel te zijn, aangezien ik werk met potten en bakken)- ingemaakte of bewerkte oogsten (doe een voorstel!)- sjalotten (2 is genoeg, om het eerste jaar te proberen)- knoflook (6 tenen is genoeg, om het eerste jaar te proberen)- kweekpotjes 9 en 11 cm doorsnede- physalis pubescens zaden- spinaziezaden- snijbietzaden Ehm, wordt vervolgd! Afgesproken:- Henkg: zes stekken aardbei Frau Mieze Schindler (FMS) voor ...- Kim: physalis pubenscens en 6 kweekpotjes van 9cm + 10 van 10.5cm voor 5 zaden bolivian bumpee en blauhilde bonen - Koolrabi: 3 pepers limon, 3 zaadjes peper limon, 5 kweekpotjes 9cm en 5 kweekpotjes 11 cm voor zaden australische gele pluksla en rode bosui- Ciska: paar tenen oosterdel knoflook voor stekken korona aardbei en zaden australische gele pluksla- Raquette: mosterbladzaden voor terracotta pot- Aussiekarin: 2 zaden puntpaprika "Dulce de Espaňa" voor 5 zaden bolivian bumpee- Salamandertje: 2 potten ingemaakte courgette voor terracotta pot- Estemy: snijbietzaden voor koemestkorrels- Jorieke: 3 kilo varkensvlees voor 30 euro- plastic vorken en lepels Edited September 24, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 12, 2015 Share Posted July 12, 2015 Houtas heb ik wel voor je Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted July 17, 2015 Author Share Posted July 17, 2015 Dankje Jet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raquette Posted July 22, 2015 Share Posted July 22, 2015 Hoi balkontuinder! Kun je me een foto sturen van (een van je) potten? Misschien wil ik er wel een (of twee, hihi:)) Kijk bij mijn ruillijst voor wat voor leuks je van mij wil; voor zo'n grote pot wil ik je ook best een haaksel naar wens geven (zie lijst). Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted July 27, 2015 Share Posted July 27, 2015 Heyhey, ik heb waarschijnlijk wel zaad van de physalis pubenscens zo meteen voor je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted July 27, 2015 Share Posted July 27, 2015 Ik heb wel belang bij twee stekjes korona aardbeien. Ik heb wel knoflook voor de ruil..maar mag ook wel iets anders zoals aardbeien jam bijvoorbeeld. Roep maar of kijk even op mijn lijstje.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted July 31, 2015 Author Share Posted July 31, 2015 Woops! Even het forum vergeten in de drukte thuis. @Raquette: ik zal als ik weer thuis ben een foto maken voor je.@Kim: gaaf! die wil ik graag een keer proberen. Even voor de zekerheid, dat is de kleinblijvende plant toch?@Ciska: gaan we regelen! Weet je nog welke knoflook het is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Jawel, maar moet dan even de naam opzoeken...komt van leven van het land..(toch? ) Ik ga even zoeken... Gevonden!! De naam is Oosterdel...lekker pittig.mocht Kim nu geen zaadjes hebben van de physalis....dan heb ik nog wel wat voor je. Super... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koolrabi Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 @ Balkontuinder, ik heb wel belangstelling voor zaden van de australische gele pluksla en de rode bosui.Misschien staat er nu of later ook nog iets voor jou in mijn ruillijstje. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Heyhey, het is de kleine soort. Gaat goed in potten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Ik moet eens kijken, mogelijk heb ik ook nog een aantal kweekpotjes voor je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted August 2, 2015 Author Share Posted August 2, 2015 @ Raquette: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raquette Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Oh die wil ik wel! Als ik met de auto kom iig (maar denk het wel:)). Wat wil je ervoor terug? Misschien is wat mosterdblad leuk? Ik heb de grofbladige variant in paars-rood en groen. Heb 'm zelf pas gekocht, dus ik ben erg benieuwd. Ik kan ook handschoentjes oid voor je haken! U zegt het maar Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
koolrabi Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 @ balkontuinder: ik heb 5 kweekpotjes 9cm en 5 kweekpotjes 11 cm voor je. Is dat wat? Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Heb je toevallig nog wat zaadjes van de Australische gele pluksels over? Ik zou er wel een paar willen...Heb jij nog wensen wat zaadjes? Ik heb nog zaadjes van de "strawberry" boter sla...is rood gespikkelde sla..wel grappig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Heyhey! Ik zat net te kijken naar dat pepertje bolivian bumpee, ziet er keigeinig uit! Kun je daar een paar zaadjes van missen voor me? En indien mogelijk een paar boontjes blauwhilde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted August 4, 2015 Author Share Posted August 4, 2015 @Raquette: oh dat mosterdblad wil ik weleens proberen! Een haaksel klinkt leuk, maar met polswarmers doe ik denk ik niet veel. Alhoewel, misschien in de auto wanneer het koud is? Hmz... @Koolrabi: super! Staat genoteerd. @Ciska: dat kan nog net, streep ik 'm nu snel door. Die botersla is een kropsla neem ik aan? Dat werkt hier niet zo goed heb ik gemerkt. Of ik heb er geen geduld voor, dat kan ook. @Kim: geen probleem, die peperzaden heb ik cadeau gekregen, maar is mij veel te pittig. Staat genoteerd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Ik was even aan het kijken, ik heb alvast 6 potjes van 9cm kunnen opduikelen, en heb er evt 10 van 10.5 cm. Niet de 11 waar je om vroeg, ik weet niet of je met die van 10.5 ook wat kan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted August 6, 2015 Author Share Posted August 6, 2015 Ja hoor, dankjewel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted August 23, 2015 Author Share Posted August 23, 2015 Ik heb 1,5 doos grote koffiefilters (te gebruiken voor DENO) toegevoegd als aanbod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salamandertje Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Had je nog een grote terracotta pot over? Ik wil 'm wel graag ruilen tegen 2 naar keus uit het volgende (alles eigen oogst): - ingemaakte courgette- druivensap- zwarte bessen sap Quote Bzzzz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raquette Posted August 30, 2015 Share Posted August 30, 2015 ZULLEN WE EROM VECHTEN? Nee hoor, ik hoef er maar een, weet niet of balkontuinder er ook al een aan iemand anders had gegeven? NB. balkontuinder, jij krijgt in ieder geval vier soorten mosterdblad van mij! Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 30, 2015 Share Posted August 30, 2015 Hoi..of kom ik staat op losse schroeven, misschien moet je even aan een ander de houtasse vragen..sorry Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted August 31, 2015 Author Share Posted August 31, 2015 Oh dat is wel interessant Salamandertje! Ik heb nog nooit ingemaakte courgette gegeten, maar ik ben DOL op courgette dus dat wil ik weleens proberen. Staat op de lijst. (en gaat een spannende rit worden dan, oempf zware auto) Appelvrouw: spannend dan, en alvast erg jammer. (niet vanwege de houtas, maar vanwege jou moeten missen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Estemy Posted September 4, 2015 Share Posted September 4, 2015 Als je nog snijbiet zaden wil dan ik heb van Lucullus (gewone) heel veel over en misschien ook wat gekleurde (moet effe nakijken). En mijn koemestkorrels zijn sinds mei op, dus graag Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts