Wims Posted July 11, 2015 Posted July 11, 2015 Het loof van mijn aardappels is al bruin, alsof ze al "klaar" zijn. Het zijn echter geen vroege aardappels. We hebben wel een maand geleden een paar keer de coloradokever gesignaleerd. Kan dat de oorzaak zijn dat het loof al bruin is? En wat doen, ze nog laten staan of al oogsten? Quote
weknow Posted July 11, 2015 Posted July 11, 2015 Eerder de droogte misschien? Of een middelvroege soort die al klaar is? Coloradekever (de larves) indien massaal, zou bladeren grotendeels weggevreten hebben en dat is blijkbaar niet zo. Als er geen bladgroen meer is, kan de plant toch niet meer groeien...dus dikkere of meer aardappels zul je niet meer krijgen. Dus zeker tijd om eens onder de grond te kijken en te oogsten (of als het er daar gezond uitziet kun je ook nog enkele weken wachten). Ben benieuwd wat je onder de grond aantreft. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
geertlaurent Posted July 11, 2015 Posted July 11, 2015 Bij meerdere mensen die ik ken zijn de aardappelen plots al 'klaar'. Komt denk ik door de warmte al dan niet in combinatie met aardappelmoeheid op Phytoftera of iets anders. Quote
Recommended Posts