lucvhaaster Posted July 18, 2015 Share Posted July 18, 2015 Hoi, Ik heb een vraag overaardbeien scheuren. Als je nou een 2 jaar oude plant heb die je aan het einde van het seizoen gaat scheuren. En je scheurt hem bijvoorbeeld in 3 stukken. Zijn die planten dan weer 1 jaar oud qua oogst? Groetjes moestuinier lucvhaaster Quote To plant a garden is to believe in tomorrow Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted July 18, 2015 Share Posted July 18, 2015 Mijn ervaring is: Neen. Is geen echt succes. Met uitlopers krijg je betere planten. De eerste/beste/sterkste uitlopers die je voor eind augustus uitplant en die meteen lekker aan de groei gaan geven volgend jaar al een behoorlijke oogst van niet zo veel, maar wel vrij dikke vruchten. Jaar 2 is het beste...aanvankelijk grote vruchten en dan nog kleinere. Jaar 3 meeste bloei, maar vruchten worden al aanzienlijk kleiner. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucvhaaster Posted July 19, 2015 Author Share Posted July 19, 2015 Hoi, Maar het ras Baron von Solemacher geeft geen uitlopers. Werkt scheuren dan we goed? Groetjes moestuinier lucvhaaster Quote To plant a garden is to believe in tomorrow Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Heb dat ras nooit gehad, Luc. Maar zonder uitlopers zal scheuren (of evt. stekken) de enige andere manier zijn om soortecht te vermeerderen en aardbeien te blijven kunnen oogsten. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Dat zijn bosaardbeitjes. Die zijn over het algemeen dan wel weer te zaaien. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts