Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Late aardappelen nu oogsten?


els

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

de aardappelen werden geplant half april, eind juni werden de planten ziek (geen aardappelplaag) en nu blijven er vooral verdorde planten over. Als ik er een paar oogst zit ik met veel maar kleine aardappelen. Normaal oogst ik begin september.

Wat zou ik nu doen? Alles oogsten en de percelen gebruiken om er een groenbemester of iets anders op te zetten? Of laat ik alles voorlopig in de grond en verder hopen dat de aardappelen nog wat dikker worden? Ik oogst nu af en toe enkele aardappelen om te zien of ze niet worden aangetast door deze ziekte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, ik heb geen fotos. Als ik fotos op het internet bekijk lijkt het er wel op dat ze de gevreesde aardappelziekte hebben. Ik heb de test met het plastieke zakje gedaan en het bleek niet deze ziekte te zijn. Ik zal het vandaag nog eens proberen.

 

Ik heb ook nog een paar planten geoogst, veel kleine maar ook middelmatige aardappelen. De aardappelen zijn niet aangetast, het heeft dan ook al lang niet meer geregend. (Ervan uit gaande dat de regen ervoor zorgt dat de ziekte sneller de grond in trekt en de aardappelen aantast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde probleem hier met de rode eerstelingen (daar hing haast niks aan en meestal wat kleiner grut), de rode franceline hing dan weer vol redelijke tot grote exemplaren maar daar was het loof een week langer van blijven staan. Gelukkig hebben de latere soorten geen last gehad van te vroeg dor worden.

 

Gelukkig heb je er nog wat aanhangen want nu al late rassen oogsten die begin april in de grond gingen dat wil wel lukken maar van juni pas... dat is wel vreemd (in groeidagen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...