Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Parelgort gezocht

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar parelgort iemand enig idee waar ik dit kan kopen?

Ik heb al wel een website gevonden waar ik kan bestellen maar ga liever bij een winkel kijken.

Ik heb al een paar winkels gehad maar tot nu toe geen succes.

Bij natuurvoedingswinkels wordt het vaak verkocht, althans bij de winkel waar ik werk wel. Soms noemen ze het ook gewoon gort, geslepen gerst, rolgerst of parelgerst, dat is allemaal hetzelfde produkt.

Mocht je in de buurt van Duitsland wonen, in de meeste Duitse supermarkten wordt het ook nog veel verkocht, dan heet het soms Graupen (misschien iets andere spelling), Rollgerste of Kochgerste.

Jammer dat ik niet naar de Moestuinforumdag kan komen, anders had ik een zakje mee kunnen nemen voor je. 't Is nl. erg lekker

Ik was hier al bij de natuurvoeding winkel maar daar hadden ze het niet maar kan zijn omdat ik naar parelgort heb gevraagd ik zal van de week eens kijken of ik tijd heb om langs te gaan en dan vraag ik naar de dingen die jij opnoemt.

Ik heb nog even op de site van de groothandel waar wij bestellen gekeken en daar staan 2 merken op.

http://www.natudis.nl/assortiment_subcategorie_140020_Deegwaren-rijst-granen-Rijst-en-granen.php

3010468 6 x 400 Gram GreenAge Parelgerst, bio € 2,09

336004 6 x 500 Gram Lima Parelgerst (gort), bio € 1,99

Dan kom je iets meer beslagen ten ijs.

• 3 weeks later...

Je woont toch niet in de omgeving van Bergen op Zoom/ Roosendaal? Wij rijden gemiddeld 1x per maand naar Antwerpen dus het zou een kleine moeite zijn om even een zakje bij je naar binnen te gooien,. Mag best een flink ommetje zijn hoor we nemen wel eens meer de toeristische route.

• 3 weeks later...