Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bodem kas in volle grond of met bakken of worteldoek?


rosehof

Aanbevolen berichten

Wij gaan een kas plaatsen en twijfelen nog over de inrichting van de bodem. Op de plek van de kas ligt nu nog weilandgras. Het idee is om dit af te steken en dan met aarde op te hogen. Is het handig om dit gewoon op de volle grond te doen of moet er toch iets onder, bakken of worteldoek. Wie kan me tips geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zou je worteldoek nemen. ik had ook zo'n situatie maar ik heb het ruim 3 maanden in de zomer, afgedekt met oud donker plastic. in de herfst was de graszode geheel gecomposteerd en had ik prachtige rulle grond. Op dit ogenblik ben ik weer op dezelfde manier bezig voor de volgende uitbreiding.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook afdekken met bruin karton en een laag compost daarover werkt erg goed. Gras en onkruid verstikt en als het voldoende vochtig is verteert het karton en blijft een rulle en al bemeste grond over...klaar om meteen in te planten. (Werkt ook prima buiten een kas)

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat de AH niet blij is met dit advies, wordt hun lege dozenbak geplunderd door tuin fanaten. hamstereeeen.

Maar het is een goed idee weknow. ik had toevallig een hele boel dekzeilen liggen van een verbouwing.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...