Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Rare bladgroei Paprika


Boaz

Aanbevolen berichten

Een van de paprika planten heeft zo een rare bladgroei, kan dit zijn van te veel bemesting?

f19iev.jpg

de plant staat naast de sproeier, het korst bij de deur,

2n1s2hc.jpg

Heb het plantje wat extra mest gegeven, het baat niet, het schaad niet.

Dier en Plant leerde mij, wie ik geworden was en leerde mij te zijn wie ik ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel heel typisch voor bladeren waar luis onderzit dat ze er precies zo uitzien, beetje kromgestrokken en randen zoals op foto.

Ik zou nog een checken, of hebben ze eerder luis gehad wat nu weg is ?

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk als dit is wat je bedoelde

2qiwavc.jpg11vpag6.jpg

Ik heb het plantje gisteren na gekeken ik zag niets daarna gesproeid met zuiver water nu zitten ze op de plant ernaast en zie je ze wel.

Is kijken hoe ik deze het best bestrijd.

bedankt voor je wijze raad toch nog eens te controleren.

Simonne had ook gekeken en niets gezien.

Dier en Plant leerde mij, wie ik geworden was en leerde mij te zijn wie ik ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met water wegsproeien of je dat expres of per ongeluk doet lijkt mij ook probleem verplaatsen want dat overleven ze wel en dan klimmen ze bij dichtbijzijnde plant weer omhoog.

Je kan bv de meeste wegvegen/doodvegen met je vinger of papierdoekje en als je denkt zit nog beetje groene/zachte zeep beetje water heel klein beetje spiritus en dat op ze sproeien.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met water wegsproeien of je dat expres of per ongeluk doet lijkt mij ook probleem verplaatsen want dat overleven ze wel en dan klimmen ze bij dichtbijzijnde plant weer omhoog.

Je kan bv de meeste wegvegen/doodvegen met je vinger of papierdoekje en als je denkt zit nog beetje groene/zachte zeep beetje water heel klein beetje spiritus en dat op ze sproeien.

 

Heb alle planten ontdaan van hun berovers, ga nog goudbloem, lavendel, munt, tussen de paprika´s zetten, spuiten doe ik niet graag weet niet hoe de hommels en lieveheersbeestjes hier op reageren.

Viel me wel op dat de paprika´s die kort bij de tomatenplanten staan geen beestjes hebben en de sla onder de tomatenplanten wel.

Dier en Plant leerde mij, wie ik geworden was en leerde mij te zijn wie ik ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luizen zijn heel willekeurig welke planten ze lekker vinden (vindt ik dan) het enigste wat ze altijd lijken te doen is groeipunten of heel jongblad uitkiezen.

zo heb je niks zo zit de luis er, let maar goed op aankomende dagen, maar als je goed oplet is schade meestal wel binnen de perken te houden, je paprika plantje maakt straks wel weer gewoon mooi blad.

nee ik zelf spuit ook niet graag, als het plantje het toelaat en bv veel takjes dan breek ik de luizentopjes eruit en bij plantjes zoals je paprika veeg ik ook ze zo dood met me vinger.

Groene luis vindt ik minder hardnekkig dan de zwarte luis maar ook dat denk ik weet niet zeker of dat zo is.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan dit ook nog door andere oorzaken ontstaan of dat totaal niet? Heb een zaailing die de eerste twee echte blaadjes zo heeft, maar kan daar echt niks aan luis vinden. Of kan het nog aantasting zijn van een luis die ondertussen al lang weg is?

 

kijk ze allemaal goed na ik zag ook niets heb nu wel een vergrootglas in de serre, ze beginnen heel klein worden snel groot en vre´ten je planten aan.

Dier en Plant leerde mij, wie ik geworden was en leerde mij te zijn wie ik ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...