aussiekarin Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 Hoi, Afgelopen donderdag zijn er in mijn broedmachine 13 kuikens uitgekomen. Nou heb ik sinds gistermiddag ook een broedse kip. Het broedhok wat ik normaal gesproken gebruik, daar zitten nu kuikens van 9 weken in. Dus daar kan ik de broedse kip nu niet naar verplaatsen. En eigenlijk vind ik het nu nog een beetje laat om haar eieren te laten uitbroeden.Kan ik de broedse kip bij de jonge kuikens zetten en zou ze dan broeds af zijn en moederkloek worden? Of zal ik haar toch maar op een paar eieren laten zitten in het normale kippenhok? Karin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 Dat zou ik niet doen omdat die kip nu wil gaan broeden en niet op kuikens wil gaan passen.Die negen weken oude kuikens die mogen nu toch al buiten? Of hebt ge daar geen plaats voor?Vanaf vijf weken kunnen ze al goed voor zichzelf opkomen en worden ze niet meer door eksters of kraaien gepakt.Ik heb nu weer een kalkoenhen die zit te broeden, ik laat ze maar doen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aussiekarin Posted August 4, 2015 Author Share Posted August 4, 2015 Dank voor je advies, Willy.Ik heb gisterenavond de negen weken oude kuikens bij de rest van de kippen in het hok gezet. Vandaag blijven ze dan een dagje binnen om aan elkaar te wennen. De oude haan is erg nieuwsgierig en ook een van de oudere hennen loopt vrolijk tussen de kuikens. Helaas is een andere oude hen nogal agressief tegen de kuikens. Kuikens die bij haar in de buurt lopen, worden gelijk gepikt.De broedse hen heb ik dus in het broedhok gezet op een aantal eieren. Maar kijken wat dat wordt over 3 weken. Karin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 De nieuwe rangorde moet bepaald worden hé, vandaar dat pikken en zo, erg zal het wel niet zijn want wie onderaan staat vlucht gewoon weg.Toen ik daarstraks de kalkoenen ging voederen duwden ze me haast omver, met twee tegelijk tussen mijn benen, en duwen maar.Ze komen uit de hand eten maar ze stekken zo hard dat het pijn doet. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts