Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

wie heeft er annanaskers zaadjes over


Aanbevolen berichten

Volgend jaar wil ik ook eens gaan proberen om annanaskers te kweken in potten.

welke adviseren jullie?

wat ik gelezen heb zijn er 3 soorten, ik wil die wel alle 3 uitproberen.

Verder wil ik vragen of er iemand zaad heeft van die 3 soorten en die wil ruilen via de post met peperzaadjes, heb hier een 40 verschillende soorten.

gr Mat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb problemen met een pm, dus even hier dan maar.

 

 

 

 

 

Ja, pepers kweken, daar raak je aan verslaafd, zelf ben ik zo al 4 jaar mee bezig, heb onderhand zo een dikke 150 verschillende uitgeprobeerd.

Zelf ben ik niet van die hete pepers, ben meer voor de pepers die ik op zuur kan zetten en voor die mijn vrouw gebruikt voor bloemsierkunst, die kan je nadien nog gebruiken voor te eten, dus 2x.

Ook pepers voor te vullen met roomkaas, zoals de jalopeno en de ill de padron, voor op zuur te zetten.

Ook voor salade de purple serano.

Voor de bloemsierkunst de bischopskroon.

Deze heb ik zeker, dus kijk maar.

o,ja, die tomatilo wil ik ook wel, ben namelijk altijd in voor wat nieuws uit te proberen, ben nu bezig of het mij lukt om oesterzwam te kweken, is mij jaren geleden goed gelukt.

Ik hoor het wel welke dat je wilt hebben.

En voor leuke nieuwe dingen hou ik mij aanbevolen

gr Mat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Mat, in vier jaar tijd 150 verschillende soorten pepers uitgeprobeerd? Dat is veel bij jou valt dus wel een pepertje te halen, daar verheug ik me op. Omdat ik een beginner in peperland ben, weet ik niet zo goed welke peper. Ik hou vooral van lekker heet en de Madam Jeanette staat hier stipt op nummer een. Maar de vorm vind ik ook belangrijk. Kijk maar, zoek jij maar scherp pepertje voor me uit, dat lijkt me leuker. Oja ik weet het wel! Heb jij toevallig 'Peter Pepper'? Die zijn leuk of ze lekker zijn weet ik niet. Op dit moment staat er hier een soort in de kas, 'colorado' dacht ik, bleke kleur en daar zit geen smaak aan. Waarschijnlijk zijn dat dan pepers om op het zuur te zetten of in een bloemstuk te verwerken, ze zijn ook aan de harde kant. Heb jij een recept voor mij? Dan ga ik mijn duffe pepers ook op het zuur zetten. Goed dat je ook tomatillo gaat proberen, ik heb ze zelf alleen nog niet gekweekt. De ananaskers is idd bijzonder makkelijk en hij deed het ideaal in de pot en heb je geen omkijken naar. Ze komen naar je toe, veel plezier ermee

 

ananaskerstomatillo00113141438755249.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik win zelf zaad uit eigen bessen, maar volgens mij kan je ze ook uit aangekochte besjes halen. Gewoon de besjes kneuzen, het gekneusde vruchtvlees onder water zetten in een kommetje en de stukjes vruchtvlees wat los maken met je vingers. Je zal zien dat de pitjes zinken en het vruchtvlees eerder drijft. Een paar keer het water (met drijvend vruchtvlees) voorzichtig afgieten bovenaan en vers water toevoegen, als de pitjes schoon zijn alles door een zeefje gieten, dat op een stapeltje keukenrol omkiepen, de pitjes open spreiden en laten drogen.

Kiemt beter dan de zaadjes die je in de handel koopt, en uit 1 besje haal je genoeg pitjes om een paar vierkante meter te beplanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...