weknow Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Is het gewenst om (aflegger-)stekken van een hazelnoot nog te enten? Zo ja, wat zijn de eventuele voordelen en welke onderstam is dan geschikt? Ik kan hierover niet veel informatie vinden. Het gaat om de rassen Webb's price cob en Reuzen van Halle. Groeikracht is niet zo een probleem. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 gewoon afleggers maken en klaar is kees. als ze wortels hebben uitplanten. zo wordt het al eeuwen gedaan. bewezen technologie.je kan je afvragen: waarom zou ik enten. ik kan niets bedenken Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart646 Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Ik heb hier ook enkel gestekte rassen als wind blokkade zeker 10 rassen maar doen het goed op eigen wortel waarom moeilijk doen. Wil je veel stekken pak ik in het najaar de zaag en maak hele struik plat die loopt vervolgens wilt uit in april beetje dunnen in begin mei en er dan pootaarde om de jonge scheuten heen heb je in het na jaar zomaar 20 planten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willemGN Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Er staat niet zo gek ver van mijn huis vandaan een spontane zaailing. Die staat in de openbare ruimte. ik zou daar wel eens van willen enten of chipbudden. Zou dat kunnen? En hoe? Quote [*] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts