Marmoesje Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 Sinds een paar maanden ook behept met het moestuinvirus en na de overenthousiaste beginnersfouten wil ik het nu toch beter aan gaan pakken. Maar ondanks mijn missers heb ik nu toch wel een flinke broccoli in de bak staan. Hebben jullie tips wanneer ik broccoli het beste kan oogsten? Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggy Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 ik ben geen echte kenner maar volgens mij is deze toch klaar om te eten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 Ik denk dat je zelfs op moet schieten en hem morgen moet oogsten. Zo te zien beginnen de knopjes al open te gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aussiekarin Posted August 15, 2015 Share Posted August 15, 2015 Ik oogst de broccoli altijd als ik hem groot genoeg vind voor ons tweeën. Oogsten net onder de bloemknop en dan de struik laten staan. Dan kunnen er nieuwe zijscheuten vormen die perfect zijn voor roerbakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marmoesje Posted August 15, 2015 Author Share Posted August 15, 2015 Bedankt voor de reacties, heb dit net geoogst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted August 15, 2015 Share Posted August 15, 2015 Ziet er goed uit!! Smakelijk eten. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
julia Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 Op dit moment heb ik nog 4 kleine broccoliplanten buiten staan. Ik had ze laat gezaaid en ze hebben nu allen 1 of 2 kleine roosjes. Mijn vraag, kan ik ze beter nu oogsten of zouden ze in het voorjaar nog verder groeien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hennes Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 Ik zou ze laten staan.. Als ze niet kappot zijn gevroren.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted January 29, 2016 Share Posted January 29, 2016 Bij mij is helaas dit jaar alles doorgeschoten eer ze echt volgroeid waren. Ik verwacht komend seizoen wel een gazon vol broccoliplantjes te hebben ( van wat er van zaad verspreid is geweest ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts