Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Koolplanten


Robott

Aanbevolen berichten

Bloemkool, spruiten, savooikool, brocoli geven nooit een goede opbrengst; altijd problemen: knolvoet, insectenvraat, trage groei, te kleine of losse kropvorming, ik bemest nochtans met kpn soms gedroogde koemest, tussendoor wat kalk zou ook goed zijn; in feite doe ik maar wat; ik vrees dat ik ook zal moeten spuiten en wellicht water geven in droge perioden wat ik nu niet altijd doe.

Mijn tuin is 2 are groot en het gaat over een 12tal planten die regelmatig een andere plaats krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tuin is ook wel een pleisterplaats voor vlinders en mijn kolen worden door hun jongen ook wel belaagd. Toch varieert het per soort hoe geliefd ze zijn bij rupsen. Wellicht is het toeval, maar mijn Palmkool heeft nagenoeg niets te vrezen (daar kun je lekkere stamppot van maken, gelijkend op boerenkool), ook de koolrabi was dit jaar geen groot slachtoffer.

 

Broccoli schoot bij mij dit jaar snel in bloei toen ze nog mini waren en mijn bloemkolen zouden niet misstaan in Madurodam. De arme zandgrond hier is daar wellicht debet aan. Afgelopen winter heb ik wel succesvol spruitjes en boerenkool kunnen eten uit eigen tuin.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bloemkool, spruiten, savooikool, brocoli geven nooit een goede opbrengst; altijd problemen: knolvoet, insectenvraat, trage groei, te kleine of losse kropvorming, ik bemest nochtans met kpn soms gedroogde koemest, tussendoor wat kalk zou ook goed zijn; in feite doe ik maar wat; ik vrees dat ik ook zal moeten spuiten en wellicht water geven in droge perioden wat ik nu niet altijd doe.

Mijn tuin is 2 are groot en het gaat over een 12tal planten die regelmatig een andere plaats krijgen.

 

tsja, het heeft hier ook wel een paar jaar geduurd voordat we de kolen in de vingers hadden

ik volg graag dit recept

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...