juffertje Geplaatst: 25 augustus 2015 Geplaatst: 25 augustus 2015 Hoi, Ik heb vorig jaar een appelboompje geplant in mijn tuin, ik heb alleen geen flauw wat voor soort. Ik heb een foto teruggevonden van het kaartje, maar de vruchten die nu groeien aan mijn boompje lijken er totaal niet op... Is er iemand die mij kan vertellen wat ik heb? De eerste foto zijn van de kaartjes die erbij zaten, de tweede foto is van afgelopen eind juni, ze zien er nu ongeveer hetzelfde uit, hetzij een fractie groter.gr Janneke (ik weet niet hoe ik de foto's kan draaien, sorry daarvoor) Quote
manowar Geplaatst: 25 augustus 2015 Geplaatst: 25 augustus 2015 Als ik de bladeren en de appels zie denk ik aan een roodvlezige appelsoort. Misschien moet je er is ene doorsnijden om de kleur te bekijken... Quote
jens Geplaatst: 25 augustus 2015 Geplaatst: 25 augustus 2015 Lijkt wel een beetje op de maypole die ik in mijn vorige tuin had. Is hij rood van binnen? Quote
patrick-druif Geplaatst: 25 augustus 2015 Geplaatst: 25 augustus 2015 Zijn dat de bomen die de lidl tekoop had? Quote
juffertje Geplaatst: 25 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2015 haha ja idd bij de lidl Van binnen is hij gewoon wit/geel, rond het klokhuis is het wel iets roze. Ze zijn nog heel klein, maar dat komt misschien omdat dit het eerste jaar is? Quote
patrick-druif Geplaatst: 25 augustus 2015 Geplaatst: 25 augustus 2015 Ik heb dit jaar een jonagold en een green delicious van de lidl gepland staan mooi in het blad maar geen blousem dus ook geen appels was wel ballen. Mooi dat jij ze wel heb hopen dat ik ook volgend jaar appels kan oogsten Quote
juffertje Geplaatst: 25 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2015 Ik hoop het ook voor je, deze heb ik trouwens maart vorig jaar gepland! dus heeft ook een jaar geduurd voor ik vruchten had. Ben alleen bang dat ik niet een goede appel heb Hoe smaakte die Maypole appel Jens? Quote
patrick-druif Geplaatst: 25 augustus 2015 Geplaatst: 25 augustus 2015 Heb jij de bomen nog in het najaar gesnoeid? Ik weet niet zo goed of ik er nog wat aan moet doen ? Quote
juffertje Geplaatst: 25 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2015 Ik heb alleen wat lage zijtakjes weggeknipt, verder niets aan gedaan. Straks na de "oogst" knip ik ws ook weer de laagste trekjes kort terug en de bovenste takken snoei ik tot halverwege zodat die volgend jaar weer kunnen uitlopen (is de bedoeling ). Heb een foto gevonden van de bloesems! Hoe meer ik google, ook op de maypole, kom ik steeds meer uit op roodvlezige appel, maar zijn die lekker??? Quote
jens Geplaatst: 25 augustus 2015 Geplaatst: 25 augustus 2015 De maypole is eigenlijk meer een sierappel, hij heeft een zure ietwat bittere smaak dat hem niet zo geschikt maakt voor verse comsumptie maar wel lekker en leuk om rode appelmoes of gelei te maken. Quote
Ilias Geplaatst: 22 september 2015 Geplaatst: 22 september 2015 Ik heb een onbekende appelboom in mijn moestuin staan!Sommige andere appels zijn half groen half roodZe zijn zoet zuur van smaak!Weten jullie wat voor appelsoort dit is? Quote
greetje11 Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 lijkt op de cox of misschien een elstar Quote
RobO Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 kijk anders eens hier als het een wat oudere soort is, even doorsnijden en het klokhuis vergelijkenof hier Quote
Ilias Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Bedankt voor de reacties kan ermee verder Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.