akroma Posted August 29, 2015 Posted August 29, 2015 Hallo allemaal, Is er fruit dat je op een balkon kunt kweken en zo ja kun je dat nu ook nog steeds doen of is het inmiddels te laat? Maarten Quote
balkontuinder Posted August 29, 2015 Posted August 29, 2015 Ja hoor, er is voldoende wat je in bakken kunt kweken. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van hoeveel uren zon je balkon per dag krijgt. Zonder zon zal het niet willen rijpen. September is een mooie tijd om aardbeien te planten. Deze geven dan volgend jaar vruchten. En in februari kun je ook diverse fruitstruiken zetten, zelf heb ik bijvoorbeeld blauwe bessen staan. Quote
akroma Posted August 30, 2015 Author Posted August 30, 2015 Nice bedankt! Zal eens gaan kijken voor aardbeien. Blauwe bessen ben ik ook een fan van en die zijn heel duur inde winkel dus dat zou ook mooi zijn als ik er zelf ook wat kon kweken. Kunnen die aardbeien en bessen trouwens wel tegen de kou s'nachts (als het straks winter wordt)? Quote
Bit Posted August 30, 2015 Posted August 30, 2015 Op zich wel hoor. Hangt een beetje ook wel van de mate van kou af he ? En of het dan vol op de vrieswind staat. Luw wegzetten is wel beter, maar vorst kunnen ze hebben ja. Wordt het heel erg bar met wekenlang elfstedenwinter, dan het best wat inpakken in kranten enzo. Quote
Recommended Posts