zaaizee Geplaatst: 29 augustus 2015 Geplaatst: 29 augustus 2015 Mijn boerenverstand laat me in de steek en uitgebreid zoeken lukt me ook niet..Als ik naar mijn radijsjes (rammenas en daikon) kijk dan zie ik vaak dit: De jaren hiervoor drukte ik dan dat worteltje van het radijsje wat dieper in de grond, maar dit jaar dacht ik: ja dag dat doe ik niet meer, dat doen de boeren in het wild vast ook niet Sommige radijsjes lijken beter te wortelen dan deze op de foto. Gaat het goed met ze? Quote
Aluapje Geplaatst: 30 augustus 2015 Geplaatst: 30 augustus 2015 Het gaat heel goed met ze! Gewoon zo laten. Komt helemaal goed. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
zaaizee Geplaatst: 30 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2015 o dank je gelukkig, ik zag door het bos de bomen niet meer Quote
zaaizee Geplaatst: 14 september 2015 Auteur Geplaatst: 14 september 2015 Ben er toch niet helemaal zeker van dat het goed gaat @Aluapje waarom groeien de radijsjes boven de grond en niet in de grond? Geen gezicht dit of heb ik geen geduld? Quote
RobO Geplaatst: 15 september 2015 Geplaatst: 15 september 2015 staan ze warm?radijs wil graag koel groeien Quote
Aluapje Geplaatst: 15 september 2015 Geplaatst: 15 september 2015 Ziet er inderdaad niet goed uit, vreemd!! Groeien ze allemaal zo? Heb je misschien niet diep genoeg gezaaid?Paula Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
zaaizee Geplaatst: 15 september 2015 Auteur Geplaatst: 15 september 2015 Nee ze staan zeker niet te warm Robo.. Ik snap er niets van. De meeste groeien zo, Aluapje! Heel jammer, ik had er flink wat gezaaid. Met mijn vinger in de grond een putje gemaakt (1cm - 2cm diep?) Dieper dan dat lijkt me niet logisch. Het gekke is dat dit vaak bij mij voorkomt. En ik die worteltjes maar in de grond drukken En dan zeggen ze dat radijsjes zo makkelijk zijn Quote
Flup Geplaatst: 15 september 2015 Geplaatst: 15 september 2015 Zo groeiden de radijsjes bij mij ook, tenminste in een deel van de tuin. Is uiteindelijk niks geworden, dus die heb ik eruit gehaald. Ik wijt het maar aan de hele arme grond die dat deel van de tuin had. Quote
zaaizee Geplaatst: 16 september 2015 Auteur Geplaatst: 16 september 2015 Dankje dat je mee wilt denken Flup. Ik gebruik in mijn moestuinbakken de mm-mix en al mijn groenten groeien daarop als de brandweer. Ook de radijsjes, als ik die worteltjes maar de grond in druk. Ik dacht eerst dat ik een hele domme vraag stelde, maar zo langzamerhand ben ik stik nieuwsgierig waarom die radijsjes niet goed wortelen Quote
Flup Geplaatst: 16 september 2015 Geplaatst: 16 september 2015 Zeker geen domme vraag, ik ben ook nieuwsgierig naar het antwoord. Heb op een paar plaatsen radijsjes geplant in de tuin. En in het net ontgonnen stuk grond (zand en veel grind) groeiden de radijsjes zo. Ook hadden ze veel last van aardvlooien, maar ik betwijfel of dat de groei op deze manier beïnvloedt. Het was wel warm in de tijd dat de radijsjes gezaaid werden, misschien is het wel een soort van doorschieten? Nu staan er nog wel wat van die radijsjes met bloemen intussen. Heb ze ook laten staan zodat de aardvlooien niet helemaal massaal de overige koolplanten op zouden eten. Met een gezonde mix zoals in jouw tuin zouden de radijsjes het juist goed moeten doen. Wanneer heb je ze gezaaid? En wat was destijds de buitentemperatuur? Misschien dat ze inderdaad beter groeien als het wat koeler is? Quote
zaaizee Geplaatst: 18 september 2015 Auteur Geplaatst: 18 september 2015 Dat moet het zijn Flup de radijzen op de foto zijn reuzenradijs 'german giant'. Op de verpakking staat: zaaien mrt-juni en in september. Ik heb ze zo rond eind juli begin augustus gezaaid, ik weet niet of het toen warm was, zal vast wel. Goh weer wat geleerd. Ik moet nog veel serieuzer zijn dan ik al dacht dat ik was Morgen eens kijken hoe de anderen er bij staan en wat op de verpakking staat Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.