Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Smakelijke pompoensoort

Featured Replies

Geplaatst:

Ik post dit hier, omdat het niet over het kweken gaat, maar alleen over de smaak.

Heb dit jaar veel te veel pompoenzaden gekocht (en daar komt nog wat bij komend weekend) van verschillende rassen. De pompoenen die ik heb gekweekt zijn goed bevallen én ze smaken ook erg goed, op de Gele Centenaar na dan. Kortom, dit smaakt naar meer! Vandaar dat ik wat te enthousiast pompoenzaad heb ik gekocht.

Nu heb ik ook pompoenzaad van de Rolet, maar ik kan nergens vinden hoe deze pompoen smaakt. Weet iemand dat? Is de smaak te vergelijken met een Hokkaïdo Red Kuri of is die iets zoeter zoals een Butternut?

Heb ook pompoenzaad dat ik eigenlijk helemaal niet ga planten zoals de Jack o Lantarn (voor Halloweenversiering zeer geschikt!), Table Queen, Turkse muts en nog meer Gele Centenaar / Vif d'Étampes. En eventueel de Rolet, mocht die niet zo lekker smaken. Deze zal ik niet in de tuin planten en mogen gratis weg als er een liefhebber voor is. Of ruilen, dat mag ook, want ik zoek nog meer pompoenzaad, alleen dan wel van andere, smakelijkere soorten.

Welke pompoensoort vinden jullie het lekkerste smaken?

Geplaatst:

Hai Flup,

ik ben bepaald geen kenner, maar ik vind de volgende pompoensoorten (die ik door de jaren heen heb gehad) erg lekker:

Blue Ballet

Sweet Dumpling (bij ons ook bij lange bewaring nog erg lekker)

Meloen-pompoen Jaspee de vendee (al moet je die niet te lang bewaren, daar werden de mijne niet lekkerder van)

Blue Banana Sibley

Ik vond Spaghetti-pompoenen volsagen oninteressant kwa smaak

De pompoenen die je noemt ken ik niet van smaak.

Geplaatst:

De butternut en blue hubbard en jumbo banana zijn denk ik wel de lekkerste.

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor de antwoorden.

De sweet dumpling en blue hubbard heb ik ook, maar moet ik nog proeven.

De bananapompoen ken ik niet, maar die wil ik nu dus ook. Alles wat goed smaakt en zelf gekweekt kan worden wil ik wel proberen. De meloenpompoen ken ik niet, daar ga ik eens op googelen. Ben benieuwd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.