Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoeveel bonen planten om een gezin te voorzien


Kleintje75

Aanbevolen berichten

Ligt aan vele omstandigheden. Per ras kan de opbrengst en oogstspreiding veel uitmaken bijvoorbeeld. Sommige rassen stokbonen beginnen pas laat te dragen, maar van de meeste rassen is de opbrengst heel groot vanaf augustus.

 

Ik denk dat je met een zakje van 50 gram zaden zeker genoeg hebt, ongeacht het ras. Waarschijnlijk zelfs veel te veel (invriezen? gaat heel makkelijk...even blancheren....in diepvrieszakjes...zo doen wij het).

 

Mijn advies voor een heel seizoen oogst zou zijn om wat stambonen te zaaien + wat stokbonen. De lage stambonen zijn meestal veel vroeger, maar ook eerder uitgeput. Dan pluk je van ergens in juni tot eind september.

 

Ik denk dat je met een bedje van 2 x 1,2 meter stambonen (eventueel 2x zaaien met 2 a 3 weken tussentijd) en ongeveer dezelfde oppervlakte stokbonen (2x5 stokken van 2,50 a 3 meter en dwarsliggers) wekelijks minstens een overvloedige maaltijd met bonen kunt oogsten.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...