Rikb Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 Beste lezer, Ik heb sinds dit voorjaar een kiwi (gekocht bij Aldi). Ik weet allen nog niet hoe ik hem moet gaan snoeien aangezien de bak niet mega groot is.. Tip/advies? Foto: Quote
Rikb Posted September 20, 2015 Author Posted September 20, 2015 Hij groeit nog steeds als een gek .. Niemand die tips of advies heeft? Hij heeft 1 stam met 2 uitlopers en die leid ik naar boven. In de midden is nog een uitloper uit de oksel van 1 Van de 2 uitlopers. Verder komt uit elke oksel zon beetje een nieuwe scheut. Quote
Jorieke123 Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Wat voor een kiwi is het? Ras? De meeste kiwi's zijn volgens mij echt niet in een bak te houden. Zeker niet op zo'n rek. Want ze groeien erg hard, daar valt niet tegen te snoeien (en dan snoei je vast het vruchthout weg) Je hebt wel mini-kiwi's (kiwibes), die zijn vast beter geschikt daar. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Cees Tabak Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Ik zou 'm lekker aan de regenpijp vast maken.... Quote
windindewilgen Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 bij mij groeien ze 5 a 8 meter per jaar. hekje lijkt me een beetje klein. evt. met heel veel toppen??????? maar of er dan vruchten aan komen weet ik niet. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Rikb Posted September 21, 2015 Author Posted September 21, 2015 Wat voor een kiwi is het? Ras? De meeste kiwi's zijn volgens mij echt niet in een bak te houden. Zeker niet op zo'n rek. Want ze groeien erg hard, daar valt niet tegen te snoeien (en dan snoei je vast het vruchthout weg) Je hebt wel mini-kiwi's (kiwibes), die zijn vast beter geschikt daar. Jenny is het soort ( zelf bestuivend) Ik kijk wel of ik 2 hoofdtakken aanhoud en dan daar paar scheuten opzij. Aan hoeveel jarig hout komen vruchten/bloemen? Quote
AshaiRey Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Tja, een Jenny.Heb er hier ook eentje staan en is na 8 jaar de 7 meter al gepasseerd als ik hem daar niet op had afgesnoeid. Dit jaar voor het eerst gebloeit met wel liefst 1 bloem. Uiteraard niet bevrucht. Ik ben hem eigenlijk een beetje zat en ga hem deze herfst halveren. Een deel heb ik dit jaar al omge-ent met 3 verschillende kiwibessen.Dus een Jenny wordt groot en groeit heel hard Quote Groetjes,Bram
Rikb Posted September 22, 2015 Author Posted September 22, 2015 Oké dat duurt lang dacht dat ze met 2 à 3 jaar gingen bloeien... Ik vind de plant opzich wel mooi. En ga hem gewoon goed korthouden zie wel wat het wordt Snoei hem wel als blad af begint te vallen .. Of net na de winter. Quote
bart646 Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Als je hem snoeit doe dat in de zomer of in het begin van de winter. Einde winter of begin voorjaar leverd veel bloedingen op. Quote
Recommended Posts