aalterse-willy Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 We zouden een, of twee, emmers perziken voor confituur kunnen meebrengen naar de MTFD.Als er belangstelling voor is tenminste. Nu zitten er wel een groot deel tussen die gevallen zijn bij het plukken, dus een rot plekje kan er best aan zitten, of een gaatje in gegeten door een of ander beestje, oorwormen, wespen en zo. Maar dat kan weggesneden worden. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
weknow Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 Zo een perzikje proeven (een of twee is genoeg hoor!) zou ik wel leuk vinden, Willy. Om te kunnen beoordelen of ik er een zou willen zetten zelf. Mag dat? Je hebt een grote oogst!! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
aalterse-willy Geplaatst: 24 september 2015 Auteur Geplaatst: 24 september 2015 Weknow, er zijn al drie emmers uitgedeeld hé, dit is wat er nu nog over is.Allemaal van één boompje. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jorieke123 Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 Ik zou zeker interesse hebben Wat een mooie oogst! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
weknow Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 Ik heb de indruk dat dit jaar sowieso een goed perzikjaar is in ons klimaat. Hier ook uitzonderlijk grote opbrengst aan perkel en aan mini-perzikboompje. Maar ik zag ook her en der perzik en nectarineboompjes staan vol verleidelijk mooie vruchten in tuinen....en dat zie ik andere jaren niet. De warme zomer en dat perziken betrekkelijk goed tegen droogte kunnen, zullen zeker een rol spelen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
aalterse-willy Geplaatst: 24 september 2015 Auteur Geplaatst: 24 september 2015 Dat van die droogte zou ik direct durven beamen hoor want na die grote droogte, toen het weer begon te regenen vielen er honderden perziken af en als het niet zo heel droog is dan is dat toch veel minder. Vorig jaar droeg die boom zoveel dat er een zware tak afgebroken is.Dat hout is niet sterk vind ik. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
jootje Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 Ik zou heel graag wat perzikken willen om jam van te maken! Lekker!Plekjes geen probleem! Quote
aalterse-willy Geplaatst: 24 september 2015 Auteur Geplaatst: 24 september 2015 Na al het uitdelen hier blijven er nu nog twee emmers over waarvan Weknow er een tiental in zijne gilet zal slaan en Jorieke er ook een paar wil.'t Zal wel lukken zeker. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 Als je er nog enkele over hebt Willy houd ik me ook aanbevolen Quote
aalterse-willy Geplaatst: 24 september 2015 Auteur Geplaatst: 24 september 2015 Delen mensen, delen want er zijn maar twee emmers, in bakjes, over. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Persica († december 2016) Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 Ben een beetje nieuwsgierig of het hier om de zogenaamde rode 'bloed perzik 'gaat?Heeft deze vrucht rood gekleurd vruchtvlees? Maar vooral hoe is de smaak, zijn ze zo te eten of enkel te gebruiken voor confituur? Zelf heb ik nu ook rode perzikjes rijp, van buiten rood/roze van kleur en van binnen witvlezig rondom de steen beetje rood, de steen zelf is rood en klein.Het boompje heeft in de lente rood blad, de smaak is overigens best wel goed te noemen, bij de eerste hap al doet deze me denken aan een 'perkel' . Quote
weknow Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 Ach Persica, als je over perkels spreekt voel ik me natuurlijk aangesproken. Intussen weet ik van een deskundige dat een "perkel" niet een soort is, maar de naam voor alle hier voorkomende wilde perziken. Uit pitten zelf opgekweekte of spontaan opgekomen perzikbomen dus. Dus ze kunnen van smaak ook verschillen. Vanmiddag in een PB aan Angela omschreef ik de smaak van mijn perkels als volgt: "beetje bitter, veel aroma...maar net iets anders dan een gewone perzik, droger...misschien ietsje meer richting abrikoos van smaak". Herken jij die omschrijving? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Persica († december 2016) Geplaatst: 25 september 2015 Geplaatst: 25 september 2015 "beetje bitter, veel aroma...maar net iets anders dan een gewone perzik, droger...misschien ietsje meer richting abrikoos van smaak". Herken jij die omschrijving? Ik deel je smaak kenmerken, echter een beetje richting van een abrikoos smaak kan ik niet proeven. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 25 september 2015 Auteur Geplaatst: 25 september 2015 Die perziken van mij zijn heel goed zo te eten, alleen is het, voor mij toch, zeer moeilijk te zien wanneer ze echt goed rijp zijn.Kan er wel aan voelen maar dan is er het risico dat er een deel op de grond valt, net zoals bij het plukken., geen vergif er op.Meestal zitten ze zodanig dicht op mekaar, in een trosje bijna, dat als ge er eentje plukt er twee of drie tegelijk meekomen, en die kan ik niet allemaal opvangen.Wie een perzik wil eten mag maar moet ze dus wel eerst wassen.Ze zijn niet gespoten hoor, er zit geen vergif op.Weknow mag er een reportageken van maken. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
henkg Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 Foto van Willy's perziken: Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
jootje Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 Ook ik had perzikken van Willy. Ik heb ze voor jam gebruikt, maar wel eerst een geproefd, en die smaakte gewoon lekker...naar perzik! Vind het een prachtige kleur! Quote
aalterse-willy Geplaatst: 29 september 2015 Auteur Geplaatst: 29 september 2015 Dat, iemand er jam van maakt is toch veel beter dan ze weg te gooien hé.Smakelijk Jootje. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jorieke123 Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 Ook ik heb jam gemaakt, het lijken wel ingemaakte bietjes, zo rood! Volgende week trek ik een potje open, eerst maar even lekker op smaak laten komen Bedankt nog Willy! Oh en de varkens waren ook erg blij met de overrijpe/schimmelige exemplaren Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 29 september 2015 Auteur Geplaatst: 29 september 2015 Ja zeg, daar kan ik niet veel aan doen hé mensen, dat er slechte tussen zitten, meer dan de helft valt terwijl ik ze pluk en dat is ook al een paar dagen op voorhand want ze moeten allemaal weg geraken.En dan nog 275 km vervoeren zonder koelwagen.....Maar ze smaken dan nog beter voor de varkens dan eikels denk ik, hahaaa. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jorieke123 Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 Is toch ook helemaal niet erg Willy, dat bedoelde ik niet Ik bedoel gewoon dat er meerdere mensen, EN een stel varkens erg blij met u waren Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 Hier ook jam gemaakt Willy heel mooi rood,ik had ook nog zo wat in een schaal gedaan voor eventueel door de yoghurt en die was de volgende dag al leeg. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 29 september 2015 Auteur Geplaatst: 29 september 2015 Niet mooi die perziken, maar lekker hé Angela. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 Beide Willy lekker en mooi. Quote
jasmin Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 Je perzikken zijn hier vers opgegeten, Willy. Was lekker. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Gisteren en vandaag nog een keer gegeten van de gemaakte rode perziken jam van Willy en echt ontzettend lekker. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.