Geplaatst: 29 september 201510 j Hallo mensenwie herkend deze vrucht heb hem bij de groente man gekocht, die noemde dit een perzik-pruim en komt uit spanje.En is deze ook te zaaien?groetjes ronald
Geplaatst: 29 september 201510 j Persica weet vast wel het antwoord, maar volgens mij is dat een pluot. En je kunt alles zaaien, alleen krijg je nooit helemaal de zelfde vrucht terug aan de boom die uit het zaadje groeit. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 29 september 201510 j Auteur Frank bedankt voor de reactie, wacht ik even rustig op de reactie van persicaals er straks wat eetbaars vanaf komt ben ik al blij.heb het topic door gelezen zelf perzik zaaien en leek mij een mooie uitdaging.
Geplaatst: 29 september 201510 j Persica weet vast wel het antwoord, maar volgens mij is dat een pluot. En je kunt alles zaaien, alleen krijg je nooit helemaal de zelfde vrucht terug aan de boom die uit het zaadje groeit. Het is vast een soort Japanse pruim met heel misschien iets van een abrikoos erin (meestal,proef je dit niet) (de steen) lijkt me ook afgeplat? Een Pluot Daple Dandy is het zo te zien aan de schilkeur duidelijk niet.Ik gok op een laatrijpende soortkruising tussen 2 Japanse pruimen, meestal hebben deze vruchten een beschermende grijsachtige waslaag over de schil, maar vaak zijn ze voor de verkoop glimmend opgeboend en vertonen lichtkleurige lenticellen (stippen). Pitten zijn goed te zaaien, wel eerst stratificeren zoals dit ook bij perzik gebeurd, met een beetje geluk kun je zo ongeveer een leuke soort gelijke vrucht (boom) krijgen. Bij 5 verschillende soorten is me dit inmiddels al gelukt.
Geplaatst: 29 september 201510 j Auteur persica bedankt voor de reactie, ga proberen om ze te zaaien als het wat wordt laat ik het weten.groetjes ronald
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.