Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Waarvoor zijn deze onderdelen van mijn snijmachine ??


speets

Aanbevolen berichten

Wie weet waar die staaf links en die palletjes vooraan voor zijn?

 

Die palletjes kan ik wel wegdraaien, maar die geleidingsstaaf (?) vinnik onhandig

Eruit slopen?

 

DSCF470763911444406782.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, naar benéden

Wat ben je toch slim Jorieke!

 

Dat ik dat zelf nou niet meer kan bedenken.....

 

Die staaf: ja, daar heb ik wel beeld bij. Dat scheelt afgesneden plakjes vinger. Dat zal het zijn

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhmmm jaha, dat mes kan draaien

Ik dacht eerst dat je me voor de gek hield, maar ik zie nu dat de slinger niet op de foto staat

 

Volgens mij is het een gewone kaas/vleessnijmachine zoals vroeger in elke boerenkeuken stond. Hij komt van de Kringloop en is aan de kleur te zien al bijna een halve eeuw oud. En dat is te merken

 

Nog een vraagje: de slager vond dat ook bij de ham het zwoerd er aan moest blijven zitten. Maar ham in de winkel heeft toch ook geen zwoerd?

Bovendien wil ik die cholesterolvoorstadia niet binnenkrijgen, dus ik heb het er bij nader inzien ook maar afgesneden.

 

DSCF470937551444475117.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh zo. Ja als je een ham (een hele poot bijv.) gaat drogen dan zorgt het weer voor stevigheid. En dat de boel niet te snel opdroogt. En het is dan een mooie 'dichte' kant, zonder kiertjes en hoekjes waar weer schimmel in kan groeien. Als je die harde gedroogde huid wegsnijdt, dan zit daar onder mooi langzaam gedroogd sappig vlees.

Vet en huid zorgen er dan voor dat het vlees niet uitdroogt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, ik dacht al zoiets. Dan heeft de slager me dus wat voorgepraat, met dat kilootje vlees van mij.

Is voor hem natuurlijk ook voordeliger om het er aan te laten zitten

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(had dit als toevoeging op mijn vorige bericht, maar zie nu alweer een nieuwe reactie van Speets..: ) Maar dan zit de huid dus rondom, en behoudt het ook zijn vorm (ook weer door botten in die ham). Zit er maar een smalle strook huid aan 1 kan van het te drogen vlees, dan kan het weer raar gaan trekken tijdens het drogen.

 

Maar goed, ik ben ook geen expert he? Ik moet nog VEEL oefenen en leren en eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker wist hij dat!

Ik stond erbij toen hij de stukken ging snijden, en hij zei dat het lekkerder was om het zwoerd er aan te laten zitten. Zowel voor de gekookte ham als voor het te drogen stuk Lonzino

 

Ik las in het recept voor simpele ham van Danuta ook "liefst met zwoerd". Maar als je ziet hoezeer dat stuk vlees gekrompen is, ben ik blij dat ik het eraf gehaald heb na het pekelen. En Danuta gebruikte zelf een stuk schnitzelvlees, dus per definitie zonder zwoerd

 

Ik heb dat vlees bij de slager gehaald om eens te kijken of dat hier lukt. Het is toch een hoop geld.

Als de Lonzino net zo goed lukt als de ham, bestel ik het vlees voor de volgende lichting bij jou.

Dat lijkt me veel beter, betrouwbaarder en diervriendelijker

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...