appelvrouw Posted June 1, 2011 Posted June 1, 2011 Dit beest kroop over mijn sla vanmiddag..ik heb gezocht op insectensites maar niets gevonden, iemand een idee wat het voor een beestje is? Het is anderhalf à twee cm.en kan zijn kop uitschuiven... Het kruipt gelukkig heel langzaam.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Posted June 1, 2011 Author Posted June 1, 2011 Het beest in volle glorie... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hansm Posted June 1, 2011 Posted June 1, 2011 Het heeft veel weg van een lieveheersbeestjes larf, in die richting moet je denk ik zoeken een larf van een klein kever-soortje.wat precies aan kleine kevertjes leeft in Frankrijk weet ik ook niet. Quote Players only love you when they're playing.
Claudia69 Posted June 1, 2011 Posted June 1, 2011 Doet me ook denken aan de larve van een lieveheersbeestje, maar dan wat langer en smaller. Quote
appelvrouw Posted June 1, 2011 Author Posted June 1, 2011 Hans, de larves van lieveheersbeestjes ken ik wel, maar deze was zeker 10 x zo groot zo niet groter...dat moet dan wel een Tsjernobyl heersbeestje zijn... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hansm Posted June 1, 2011 Posted June 1, 2011 Aha nee dan zal het niet klein kevertje worden, toch denk ik dan nog steeds aan een keverlarf. Quote Players only love you when they're playing.
Claudia69 Posted June 1, 2011 Posted June 1, 2011 Dan zou het misschien de larve van een glimworm (of gloeiworm) kunnen zijn: http://www.panoramio.com/photo/8297142 Quote
hansm Posted June 1, 2011 Posted June 1, 2011 Mischien wel, op deze foto lijkt zijn kop er wel veel op en de gekleurde stipjes http://home.clara.net/ammodytes/WILDLIFE2003Glowworm.jpgbest bijzonder nog nooit een glimworm gezien. Quote Players only love you when they're playing.
appelvrouw Posted June 1, 2011 Author Posted June 1, 2011 Jaaah, dat is hem!!!Geweldig Claudia, hoe kwam je daar zo op? Hier zijn soms glimwormpjes in het gras, groene lichtjes in de zomer, die snachts uit en aan gloeien om hun partner te seinen..super dat ik nu weet wat het is, ik weet waar ik hem het neergezet, ga straks nog even kijken of ik wat zie gloeien...Als het is gelukt zou hier een foto moeten komen van een glimworm die "aan"is.http://www.vildaphoto.net/photo/4142,90dea44137cfe7aba724f230c014ad61 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hansm Posted June 1, 2011 Posted June 1, 2011 Is nog hardstikke nuttige kever ook, de europeese glimwormen eet (naakt)slakken Quote Players only love you when they're playing.
Claudia69 Posted June 1, 2011 Posted June 1, 2011 Ik was als kind nogal een beestjesfreak - soms tot grote ergernis van mijn zusje omdat ik de vieste beesten eerst in potjes en bokaaltjes meesmokkelde naar onze gemeenschappelijke kamer om ze daar te kweken en te observeren Quote
appelvrouw Posted June 1, 2011 Author Posted June 1, 2011 Yes Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Recommended Posts