Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dit beest kroop over mijn sla vanmiddag..ik heb gezocht op insectensites maar niets gevonden, iemand een idee wat het voor een beestje is? Het is anderhalf à twee cm.en kan zijn kop uitschuiven... 24qnup2.jpg

Het kruipt gelukkig heel langzaam..

2gw6c14.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Posted

Het heeft veel weg van een lieveheersbeestjes larf, in die richting moet je denk ik zoeken een larf van een klein kever-soortje.

wat precies aan kleine kevertjes leeft in Frankrijk weet ik ook niet.

Players only love you when they're playing.

Posted

Hans, de larves van lieveheersbeestjes ken ik wel, maar deze was zeker 10 x zo groot zo niet groter...dat moet dan wel een Tsjernobyl heersbeestje zijn...

Posted

Aha nee dan zal het niet klein kevertje worden, toch denk ik dan nog steeds aan een keverlarf.

Posted

Jaaah, dat is hem!!!Geweldig Claudia, hoe kwam je daar zo op? Hier zijn soms glimwormpjes in het gras, groene lichtjes in de zomer, die snachts uit en aan gloeien om hun partner te seinen..super dat ik nu weet wat het is, ik weet waar ik hem het neergezet, ga straks nog even kijken of ik wat zie gloeien...

Als het is gelukt zou hier een foto moeten komen van een glimworm die "aan"is.

http://www.vildaphoto.net/photo/4142,90dea44137cfe7aba724f230c014ad61

Posted

Is nog hardstikke nuttige kever ook, de europeese glimwormen eet (naakt)slakken

Posted

Ik was als kind nogal een beestjesfreak - soms tot grote ergernis van mijn zusje omdat ik de vieste beesten eerst in potjes en bokaaltjes meesmokkelde naar onze gemeenschappelijke kamer om ze daar te kweken en te observeren