Geplaatst: 4 juni 201114 j Ik denk dat ik dat zelfs voor het pureren erbij heb gedaan: 1 bouillonblok tuinkruiden of groenten + halve liter water dus ..succes!..het was al ff geleden, vorig jaar voor het laatst gemaakt.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 juni 201114 j Inmiddels is het al op!! ... Halverwege keek ik even in jouw post om te zien of ik iets vergeten was... dat water heb ik maar gewoon gedaan. Ik had bosui, knoflook, 2 halve kroppen sla van verschillend soort, peper, zout... bleef flauw... bouillonblok... pureren natuurlijk, en het ei en de room... Echt heerlijk, beter dan verwacht, omdat het pureren van de sla niet crème werd, maar lichtelijk grof bleef... ik mag het nog wel eens maken van de kritische keuring... zegt echt heel wat, want ze zijn niet zo soeperig... Geserveerd met stokbrood, camembert ipv geitenkaas... beetje sla en tomaat er nog tussen.... Toppie lekker late lunch... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 5 juni 201114 j Helena: waarom eet je geen varkensvlees? Voor de gezondheid, of andere reden? Omdat ik hoorde dat varkensvlees niet wordt verteerd in de darmen maar er weg moet rotten..... Vind het niet zo'n fris idee. Eet verder zeer weinig vlees, hoewel geen worst ofzo, maar van helemaal zonder wordt je ook maar flauw. Wanneer het dan toch wordt gegeten, denk ik maar niet aan het dier ( de soort mag bij ons aan tafel toch niet worden genoemd, want dan eet er niemand nog een stukje, maakt niet uit welke het is. Van vlees aan botjes gaan ze zowiezo op de loop ), denk dan maar dat het aan bomen groeit of zo haha. Houdt mezelf voor de gek maar wanneer ik aan een lijk zou denken, komt er van eten helemaal niets meer
Geplaatst: 5 juni 201114 j Waar het vandaan komt, weet ik niet meer. Ik weet wel van mensen die darmklachten hadden, die stopten met varkensvlees eten en waarbij het probleem over was. Ook heb ik herinneringen uit de jeugd van een verken aan de leer in de bijkeuken..... getver. Het zal ook wel voor iedereen verschillend zijn. Verschil is er ook in een scharrel of industrie produkt. Het rundvlees bij ons in de vriezer komt van zo natuurlijk mogelijk, langzaam gegroeid, grazend vee.
Geplaatst: 5 juni 201114 j Helena: waarom eet je geen varkensvlees? Voor de gezondheid, of andere reden? Omdat ik hoorde dat varkensvlees niet wordt verteerd in de darmen maar er weg moet rotten..... Vind het niet zo'n fris idee. Eet verder zeer weinig vlees, hoewel geen worst ofzo, maar van helemaal zonder wordt je ook maar flauw. Wanneer het dan toch wordt gegeten, denk ik maar niet aan het dier ( de soort mag bij ons aan tafel toch niet worden genoemd, want dan eet er niemand nog een stukje, maakt niet uit welke het is. Van vlees aan botjes gaan ze zowiezo op de loop ), denk dan maar dat het aan bomen groeit of zo haha. Houdt mezelf voor de gek maar wanneer ik aan een lijk zou denken, komt er van eten helemaal niets meer Jullie moeten de gemarineerde sojaproducten maar eens gaan verkennen... daar is zoveel mee mogelijk... lijkt soms sprekend op vlees... en iedereen kan mee-eten... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 5 juni 201114 j Dank voor de tip Jasmin; Soja produkten ken ik niet echt. Het staat me op de een of andere manier tegen; liever een klein beetje ( dat zal iets van anderhalf ons per week zijn ) écht vlees dan namaak. Spekjes zullen er niet van zijn en vleesjus vind ik ook zóo niet te missen. Beetje dubbel allemaal maar probeer voor mezelf een evenwicht te vinden in dit alles.
Geplaatst: 5 juni 201114 j Nou, dat verbaast me erg. Jullie zijn totaal geen vleesliefhebbers, en nog geen soja uitgeprobeerd?? Je kan droge brokken bij de toko kopen, die marineer je zelf... in nasi of dat soort gerechten denk je echt dat je met vlees te maken hebt, als je het goed hebt bewerkt. Ook als je luier bent: in de schappen van de supermarkt ligt ongelofelijk veel aanbod van soja-produkten. Als je het niet met vlees vergelijkt... prima te eten.Ook met tahoe en tempeh kan je veel doen. Op een ander tijdstip zal ik eens wat beproefde recepten hier zetten. Krijg zelf ook trek als ik er aan denk.... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 5 juni 201114 j Of je neemt van die lekkere groenteburgers van de Aldi, geen soja maar vol met groenten. Erg lekker!En gebakken kaasplak zou je ook nog kunnen proberen. Een kaassoufflé maar dan anders. Good things come in small packages
Geplaatst: 7 juni 201114 j Auteur Ik wil jullie even bedenken voor alle reacties! Ik heb inmiddels alweer een kom saaaaaie sla klaar gemaakt, maar ik ben er achter dat ik steeds sla maak met de vaste producten die hier in de (koel)kast liggen. Ik moet dus eerst nieuwe dingen in huis halen, voordat ik nieuwe sla recepten kan klaar maken
Geplaatst: 7 juni 201114 j Ik probeer vaak wat nieuws uit maar ik vind het op de volgende manieren toch wel erg lekker: Dressings:honing-mosterd dressing3 delen olijfolie extra vierge1 deel witte wijn-azijntheelepel mosterdtheelepel honing/suiker*zout, peper en evt. bieslook* Zelf gebruik ik graag iets meer honing, maar dat komt omdat ik een beetje een zoetekauw ben. yoghurt-mayonaise dressing2 el yoghurt2 el mayonaise1 el water1 el olie naar keuzezout en peperkruiden naar keuze (bijv. kerrie, bieslook, Provençaalse kruiden of iets anders) De eerst dressing vind ik vooral lekker met Parmaham, Parmezaanse kaas, pijnboompitten/croutons en een blikje vruchtjes.Of met gerookte zalm en een in blokjes gesneden appel i.p.v. Parmaham en vruchtjes.Allebei combineer ik ze wel eens met gerookte kip, of afgekoelde gebakken kip evt. gemarineerd in Provençaalse marinade.En dan met stukjes mandarijn of ananas en wat je verder nog maar in huis hebt. Gehalveerde kers/snoeptomaatjes zijn altijd lekker. Oftewel elke keer combineer ik wel weer andere dingen. Maar deze dressings vind ik in ieder geval wel erg lekker. http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Geplaatst: 7 juni 201114 j Ik wil jullie even bedenken voor alle reacties! Ik heb inmiddels alweer een kom saaaaaie sla klaar gemaakt, maar ik ben er achter dat ik steeds sla maak met de vaste producten die hier in de (koel)kast liggen. Ik moet dus eerst nieuwe dingen in huis halen, voordat ik nieuwe sla recepten kan klaar maken Zet de slakom op je hoofd en een leuk muziekje aan dan is sla maken ook niet saai meer. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 juni 201114 j Ik heb net broodje pindakaas op, maar ben wel brandewijn recepten aan het lezen Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 juni 201114 j Ik was al bang dat je sla gerookt had Ga nu nog even groenlof zaaien. Nog nooit gegeten, dus ben benieuwd. Ken jij het?
Geplaatst: 7 juni 201114 j Nee ik begreep dat groenlof zoiets was als witlof alleen eet je groenlof dan ongebleekt, mij trok dat niet zo omdat het nogal op paardebloemblad vond lijken. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 juni 201114 j Paardenbloemblad is ander superlekker hoor Hans..In het voorjaar, zo onder de molshoop vandaag en dan met een lekkere vinaigrette en veel hete uitgebakken eeh, ( hoe heet dat in Nl, gemalen en dan uitgebakken spek, hier heet het cretons?) die dus, erdoorheen...mmm We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 juni 201114 j ik heb de molsla geplant dus van het voorjaar kan ik ook zo met bloempot een nep-molshoop maken en het proeven Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 juni 201114 j Echt? Heb je molsla geplant? Ik haal het echt onder de hoop vandaan, of bij een eerder in de winter omgeploegd veld..heb je plantjes gekocht, of zelf gezaaid? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 juni 201114 j Voorgezaaid en uitgeplant twee rijtjes en als ik me niet vergis de roodnerf molsa plantjes van Jorieke gehad.Ik vraag me af hoe komt het nou dat een mol precies daar zijn hoop maakt das toch een heel gezoek onder allemaal lege molshopen en dan eindelijk een molshoop vinden waar toevallig een paardebloem begraven is ? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 juni 201114 j Ga ik ook doen Hans! Met een bloempot... Of aanaarden.Tis niet echt molsla (als in paardebloem) volgens mij... de plant lijkt veel op paardebloem, maar hij bloeit wel anders. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 7 juni 201114 j wist ik niet ik dacht dat het gewone franse paardebloemen waren, hoe bloeid hij dan ?het blad zit wel dichter langs de steel en meer geraveld dunner is de eerste indruk vergeleken met onze paardebloem. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 juni 201114 j http://www.isackx.com/p2b/Paardebloem.htm daar staat het uitgelegd. Deze soort (met rode nerf) heeft als latijnse nmaam Leontodon tarazacum. Maar die naam zie ik vaker op die pagina... Lastig altijd. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 7 juni 201114 j Ik vraag me af hoe komt het nou dat een mol precies daar zijn hoop maakt das toch een heel gezoek onder allemaal lege molshopen en dan eindelijk een molshoop vinden waar toevallig een paardebloem begraven is ?Als je een boomgaard hebt vol met paardebloemen is het snel raak voor de mol..maar een omgeploegd veld oogst wel sneller. Ik heb hier wel een boer die me erop wijst waar ik het kan vinden.. edit: het veld dan hè, die molshoop struikel ik vanzelf wel over.( We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.