Jump to content

Sla is saai

BiancaO

Recommended Posts

Ik ben gek op sla,

De meeste ideeen heb ik langs zien komen de volgende niet;

Ceaser dressing, bij ons favoriet

- knoflook (gok 1 teentje)

- 2 ansjovis filets

- 3 eetlepels majo

- parmesaanse kaas (handje).

- klein beetje citroensa

Dit allemaal pureren.

De sla afmaken met gepocheerd ei (of zachtgekookt) wat parmezaan eroverheen en wat qruitons.

Echt heerlijk (of alles wat aantallen klopt weet ik niet, gewoon proeven als iets te sterk naar voren komt wat anders aanvullen) .

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

En er is ook nog zoiets als SLASOEP.... dat is dus voor als je echt omkomt in de sla... dan maak je er gewoon SOEP van... denk als je erop googled dat je dan wel wat tegenkomt... Sla slinkt lekker dus kan je heel veel kwijt in 1 potje soep..

In plaats van honing heb ik vandaag voor de dressing de, door vele moestuiforummers inmiddels gemaakte, Paardenbloemensiroop gebruikt!! Mmmmm!!

Daarbij gestoofde riblappen. Riblappen gestoofd samen met in vieren gesneden uien die eerst een half uurtje hadden gemarineerd in....jawel....Paardenbloemensiroop

Daar een bosje samengebonden kruiden aan toegevoegd: salie en selderij uit eigen tuin.

Ook een stuk of vier hele, gepelde, knoflooktenen erbij, 3dl rode wijn en dan een uurtje of vier stoven...

Zoooo lekker!! Ik kon met moeite genoeg vlees opzij zetten voor vandaag (had het gisteren al gemaakt en een deel van gegeten) want de mannen konden er niet vanaf blijven.

Offtopic: Nu nog opzoek naar een idee om de jus-saus te gebruiken voor een volgend gerecht. Kan iemand mij op een goed idee brengen??

Even van internet geplukt maar er zijn natuurlijk vele variaties mogelijk op dit thema.

Gebakken little gem

zout en peper, 2 little gems, 1 el boter, 1/2 bosje bladpeterselie, 3 el mayonaise , 5 el yoghurt

Was de sla en snijd de kropjes doormidden. Bak de kropjes op de snijzijde in ca. 3 minuten bruin in de boter. Hak de peterselie fijn. Meng hem met de mayonaise door de yoghurt. Serveer met de little gem.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Dat klinkt leuk Bonnie

Even wachten tot mijn plantjes wat groter zijn maar heb ze wel staan in de tuin

Vandaag met mosterd en honing aan de gang geweest.

Uiteindelijk steeds iets erbij dus dressing genoeg voor de hele sla voorraad maar 't was wel lekker

De volgende maken we met de paardenbloemensmurrie

• 2 years later...

ik schop dit topic maar weer even omhoog, want wij komen momenteel om van de sla. Ik was nooit gewend om sla te eten, want in de winkel vind ik het veel te duur. Dus nu we er ineens veel van in de tuin hebben weet ik van gekkigheid niet wat ik er mee moet doen! Natuurlijk kun je er salades van maken wat ik ook regelmatig doe, of pastasalade. Wat ik zelf erg lekker vind is stamppot sla met ei, spekjes, tomaat, augurk en honing-mosterdsaus:

1560644_10152382741526967_6090950364003764836_n.jpg?oh=0f63a443e1fa15556f0532256c87da1e&oe=5438A740

Maargoed ook dat kennen we inmiddels wel. Dus ik zoek nieuwe manieren om sla te bereiden. En dan vooral als hoofdgerecht, dat de sla echt je hoofdgroente is, ipv een paar blaadjes ergens bij. Ik kwam hier al slasoep tegen, maar dat lijkt me maar vies Iemand nog andere suggesties? Ik las laatst ergens (weet helaas niet meer waar) dat je sla ook kunt grillen, iemand dat al eens gedaan, en wat eet je er dan bij?

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop