Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Jo`s tuintje..aardbeien

jootje

Recommended Posts

Vandaag waarschijnlijk heel domme eigenwijze dingen gedaan in de tuin. Ik had een stukje waar het een bende was, het stuk van de aardbeien. Ik had voor de aardbeien schattige broccoli en bloemkool plantjes neer gezet, weet ik veel dat die zo groot worden! Dus...geen zon voor de aardbeitjes aan die kant, bovendien kon ik er amper bij. Aan de andere kant voor de aardbeien staan sjalotten ( ook hoog!) maar daar kwam de zon wel doorheen, heb best wel wat aardbeitjes gehad al. Maar goed, ik heb dus de aardbeien er allemaal uitgehaald in in 3 bloembakken van elk een meter breed gedaan. Ze hangen nu aan de schutting. Mooi in het zonnetje, een netje hang je er zo overheen, en ik kan er gewoon goed bij nu. Maar nu nog afwachten of ze het goed gaan op pikken. Ik weet dat dit helemaal geen goede tijd is om dit soort acties te doen, maar ik heb het risico genomen. Bovendien heb ik nu weer een strookje vrij waar ik met de tijd de boerenkool kan gaan zetten. Ik heb een goed gesprek gehad met mijn aardbeien plantjes, en ze hebben beloofd het gewoon goed op te pikken, maar als jullie effe voor me duimen, dan komt het helemaal goed. Ik heb een foto genomen van hoe het was, en maak er van de week een hoe het nu is. Nu heb ik dat nog niet gedaan, de aarbeitjes zien er nu zo zielig uit!

Mijn derde komkommerplantje heeft inmiddels ook het loodje gelegd, heb er nu nog 1, die ook best zielig is. Heb mezelf dus vanmiddag maar een snack komkommerplantje kado gedaan. Heb ik toch nog komkommer straks. Maar goed, ik klaag niet, want de rest gaat lekker. Ik had een aalbes struikje die er niet fris uitzag, heb ik er ook uitgehaald, kijk even wat ie doet, en dan mag hij de voortuin in. Ik wilde ook de best wel triest uitziende framboos eruit gooien, maar tot mijn verbazing zaten er al framboosjes aan! Niet gezien, stond achter de kool/aardbeien. Was echt een ontdekkingsreis vandaag in mijn tuin, want ik ontdekte ook nog wel 2 vijgen in mijn vijgenboom, en ik heb een heleboel peultjes! Wat gaan die hard nu, heb een boel bloemetjes, een gedeelte is dus nu in een keer een peul geworden. Nog niet genoeg voor een maaltje, hoe doen jullie dat, gewoon plukken, de koelkast in en een dag of twee weer plukken zodat je enigzins een maaltje hebt? Ik moest vanavond ook wel een beetje glimlachen om mezelf, normaal staan er chips of pinda`s ofzo op tafel, vanavond stonden er aardbeitjes en radijsjes. Als ik niet uitkijk ga ik nog gezond doen! In ieder geval heeft deze dame heel veel lol van haar tuintje van 3 x 4! Groetjes!

Jootje, wat betreft de peultjes: of ik laat ze er nog even aan zitten zodat ik de volgende dag wat meer heb, soms eet ik ze zo uit de hand op de tuin op, of bedenk een roerbakgerechtje met o.a. peultjes. Maar een dagje in de koelkast kan best, dat doe ik ook met mijn asperges, die spaar ik soms 4 dagen op, in een natte theedoek in de koelkast. Ik zal duimen voor je aardbeien, en hoop voor je op bewolkt weer/regen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• Create New...