Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Grondwater zand vrij maken


eddy100

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een geboorde of gespoten ( hij was op het terrein) welke voldoende water leverd maar echter hij geeft ook wat zand. Ik heb met dit water een druppelslang gevoed welke niet lang gewerkt heeft. Een pot met filter op de uitgang van de pomp geplaatst deze was na enkle uren draaien verstopt. Nu had ik gedacht aan een bezinktank (1000L) waar ik het water eerst in pomp en enkele uren later verder de sproeiers in pompen. Ik vermoed tijdens het bezinken van het zand er ook oxidatie van het aanwezige ijzer kan ontstaan. Is er iemand bekent met het probleem of heeft er iemand een hint om dit op te lossen. Een filter plaatsen die dagelijks moet gereingd worden is geen optie zelfs niet elke week daar ik soms een maand of langer niet op het terrein ben. Het sturen van de pompen en besproeiingen zullen dan ook via het www gebeuren in functie van de weerberichten en metingen die terplaatse gedaan worden door de computer. al vast bedant voor een mogelijke hint

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een oude boiler kan het ook werken, putwater er langs onder in en bovenaan naar de sproeiers gaan. Die moet ge dan maar eens om de zoveel weken uitspoelen en op sommige zit er ook nog een aftapnippel.

Of een bypass maken tussen in en uitgang tja met wat kraanwerk is dat op te lossen hoor.

En dan kunt ge die gewoon met uw putwater uitspoelen zonder veel werk, enkel wat afsluiters omdraaien.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi Willy,denkjeecht dat het in de leiding plaatsen van een boiler het zand gaat stoppen. In weet wel als je een heel scherpe bocht maakt met de buis dat het zwaardere materiaal (zand) recht door wil dat is en normaal verschijnsel.Maar of dat werkt met een boiler weet ik niet maar kan het proberen. Al bedankt voor de hint

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ziet ge een voorbeeld van wat ik bedoel.

 

http://site.bigbrandwater.com/library/lakos/lakos-sandmasterplus-install-operation-manual.pdf

 

Doordat het water redelijk lang in het vat blijft zakt het zand er uit en kan dan afgetapt worden.

Kan wel wat prutswerk geven om het te monteren.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

willy, dat vat dat er getoond word is ziet er niet zo groot uit als alles in verhouding getekend is . Bij een boiler zitten de in en uit veelal aan de zelfde kant enkel de warme buis zit tot boven en de koude zit onderaan met een kapje op om het water te waaieren en neit te snel te mengen. Heb hier nog enkele inax boilers staan van 60 L kan het eens proberen alleen moet ik vrij zeker zijn dat het werkt de waterput iets nogal ver van mijn deur (1500km). Ik moet alles mee nemen naar ginder en dar testen als het niet werkt kan ik maar drie maand later terug gaan . al bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

thinkpad wat zou de oorzaak kunnen zijn. ik weet niet wat er in de grond zit buiten een pvc buis van dia 40mm. Hoe diep weet iki niet heb me laten vertellen door buren dat het wel eens 25m diep zou kunnen zijn. Mogelijk is het zand probleem door teweinig afname en gaat het beter worden door meer te gebruiken voor het zelfde id het juist anderom. WAt ik wel kan is een andere put nemen en zien wat dat geeft (heb er 3 ). Maar om micro drip te gebruiken moet het water wel zuiver zijn, heb al een zweet slang mee vernield . Ik begin te vermoeden dat ik mijn eerts idee van een bezinktank moet behouden en terzefdertijd ook het ijzer laten oxideren en over een zandfilter laten gaan om beiden kwijt te zijn . een bijkomend probleem van de zaak is dat ik alles wat automatisch moet laten gaan er is daar geen toezicht tijdens mijn afwezigheid daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...