Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil zoiets gaan maken:

Beautiful-Vertical-Flowers-Garden-Ideas.jpg?1439913577

maar dan maar 1 helft, en met minder en hogere vakken. En niet paars. En een bouwtekening zou fijn zijn, maar die heb ik dus niet.

Het moet tegen de muur van mijn schuur komen. Ik had zelf zo gedacht om een vierkant frame van smalle houten balken aan die muur vast te maken, dus met stevige schroeven en pluggen in de muur. En dan met twee brede planken aan de zijkant, met om de zoveel centimeter een schroef of spijker waarop de achterkant van de horizontale planken kan liggen , wel een stukje van de muur zodat er een verticale laag van zo'n 15 cm aarde altijd vrij blijft om direct regen op te vangen. Aan de voorkant ook iets om de planken op te leggen of daar misschien haakjes met oogjes, zodat ze plat naar beneden hangen waar nog geen aarde en planten zitten en niet naar achter kunnen schuiven.

Ik sta open voor betere ideeën en alle tips zijn van harte welkom.

Geplaatst:

Vraag me enkel af of deze bloemen wel genoeg aarde en water hebben, lijkt me nog vlugger uitgedroogd dan in potten. Voor kruiden die redelijk droog moeten staan, moet het goed lukken, maar voor de andere planten, te veel tijd kwijt aan water geven.

Zelf opteer ik liever voor klimplanten tegen mijn schutting (clematis, kamperfoelie,, kiwibes, druivelaar,klimhortensia,...) aangezien ik denk dat dit veel minder onderhoud (water geven) vraagt.

Geplaatst:

Dank voor het meedenken allemaal!

Een verticaal kruidentuintje gemaakt van een pallet heb ik al, bevalt prima, maar zo'n wat hoger rek leek me wel mooi tegen de muur van de schutting aan.

Vraag me enkel af of deze bloemen wel genoeg aarde en water hebben, lijkt me nog vlugger uitgedroogd dan in potten. Voor kruiden die redelijk droog moeten staan, moet het goed lukken, maar voor de andere planten, te veel tijd kwijt aan water geven.

Zelf opteer ik liever voor klimplanten tegen mijn schutting (clematis, kamperfoelie,, kiwibes, druivelaar,klimhortensia,...) aangezien ik denk dat dit veel minder onderhoud (water geven) vraagt.

Daar heb je natuurlijk gelijk in, en ik ga ook wat klimmers tegen de schutting zetten, maar dat rek leek me leuk voor eenjarige plantjes, zowel bloemen als verschillende soorten sla en nog wat andere kruiden. Dat water geven overleef ik wel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...