Flup Geplaatst: 16 februari 2016 Geplaatst: 16 februari 2016 Ik heb vandaag aardbeienstekjes gekocht (elsanta en ostara). Op de verpakking staat dat je de ene soort pas met maart en de andere soort pas vanaf april mag planten. Als ik dat doe, dan verdrogen mijn stekjes, dus dat is niet handig. Kan ik de stekjes nu beter toch buiten planten (koude kas) of kan ik ze beter eerst binnen planten en dan afharden in maart / april. Ik heb zelf net mijn drie aardbeienplanten in de tuin verplaatst en gestekt en overal lees ik dat februari - maart de juiste tijd hiervoor is, dus ik dacht dat het geen probleem zou om dat met de gekochte stekken te doen. Doordat er op de verpakking wat anders staat twijfel ik, vandaar de vraag.Alvast bedankt voor de antwoorden. Quote
henkg Geplaatst: 17 februari 2016 Geplaatst: 17 februari 2016 Kijk eens hier: http://www.kweduivenvoorden.nl/index.php/kwekers-informatie/kweektips Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.