Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo.

Ik heet Joyce, maar ik onderteken getypte tekst al zo lang als "J.", dat ik online altijd Jaydot gebruik.

Sinds begin dit jaar heb ik (weer) een volkstuintje. Ik heb er nog niets in kunnen doen, maar plannen zat .

700allott48701455727456.jpg

Ik ben al een tijdje aan het lezen op dit forum, wat een enorme hoeveelheid informatie is er hier te vinden, geweldig. En wat superleuk dat het zo'n vriendelijk forum is - moestuinders zijn aardige mensen!

Voor degenen die meer over mij en mijn ideeën over moestuinieren willen weten: ik heb er op mijn website wat over geschreven.

aangepast door Gast

The difference between a flower and a weed is a judgement

Foonfoto dagboekje van mijn volkstuin

Geplaatst:

Welkom J. !

En leuke website... En het is toch écht mijn oma die daar tussen die bonenstaken staat... Zelfde bouw, zelfde haar, zelfde kleding, zelfde bonen...

En over die Bokashi / EM kun je hier je ervaringen wel kwijt. Daar lezen we graag meer over van een ervaringsdeskundige.

Er bestaan ook al wat topics over:

ervaringen-met-bokashi-emmers-t970.html

gezonde-bodem-voor-nieuw-moestuintje-met-bokashi-en-compost-t19170.html

bokashi-in-mm-t17567.html

bokashi-t3737.html

Veel vragen in de topics en ook veel antwoorden en nog meer vragen... maar geen foto's of duidelijke HOW TO - stap voor stap - verhalen.

Ben zelf bijvoorbeeld wel benieuwd hoe duur het spul nou eigenlijk in gebruik is... En zie graag wat foto's van de gebruikte spullen, het product, het resultaat en toepassing.

Op dit forum kun je in een aparte sectie ook een eigen Moestuin Seizoen-blog bijhouden:

blog/

Geplaatst:

Dank jullie wel.

@Erny

Haha, Oma Prototype! Hopelijk was (of is?) jouw oma ook net zo lief als de mijne

Thanks, ik had al die bokashi-topics al gevonden. Zal er op een gegeven moment wel inspringen. Hopelijk kan ik dit seizoen goeie foto's maken. Eigenlijk zou ik een proefbedje moeten maken, natuurlijk, de ene helft met bokashi, de andere helft zonder... Ik ben ervan overtuigd dat het verschil groot zal zijn .

Duur is alleen de aanschaf van de bokashi-emmer van 30 euro - en dat is toch wel aan te raden, omdat het dagelijks aftappen van vocht essentieel is. Ik ben in elk geval niet zo handig dat ik een emmer-met-gaatjes-en-aftap na kan maken (al kan dat natuurlijk wel). Mijn drie emmers zijn jaren oud en ze werken nog prima. Aandrukken is ook belangrijk. Ik leg er een stukje plastic op en daarbovenop een baksteen.

Bijgaand vast een oud plaatje. Halfvolle emmer, net weer met bokashi-starter bestrooid. Zowel de honden als de kippen (en de wormen) zijn trouwens echt dol op bokashi. Bij 't vocht aftappen stond de hond meteen aan het kraantje te slurpen als ze de kans kreeg!charly16271456068867.jpg

The difference between a flower and a weed is a judgement

Foonfoto dagboekje van mijn volkstuin

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...