Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Bokashi in MM

Recommended Posts

Heeft iemand toevallig ervaring met het inwerken van bokashi in de MM op het moment dat de vakken al beplant zijn? Ik dacht altijd dat je de bokashi niet direct bij de planten mocht doen, maar twee weken moest wachten. Maar nu las ik dit op de website van eco-logisch.nl:

Bij het planten en of zaaien van groenten breng je de Bokashi 14 dagen vooraf in de bodem.

Tijdens het groeiseizoen is het goed de producten tussen de rijen groenten lichtjes in te werken.

Dus zou je de bokashi toch direct tussen de plantjes mogen inwerken?

En als je een vak hebt geoogst, kan je dan gewoon een paar handjes bokashi door dat ene vak mixen en dan twee weken wachten tot je weer kan zaaien?

Ik heb de bokashi-emmer sinds oktober en alleen nog gebruikt in een lege MM. Nu met plantjes erin is het ineens anders ik ben benieuwd naar de tips!

• Like 1

• 9 months later...

Hoi,

Hier is de beter laat dan nooit show .

Maar misschien heb je er voor dit jaar iets aan...

Het is inderdaad niet aan te raden om je gerijpte bokashi in contact te laten komen met de wortels van planten gedurende de eerste twee weken. Exacte afstanden zijn moeilijk aan te geven.

Bokashi begraven na de oogst, twee weken wachten en dan weer zaaien is natuurlijk prima.

Als je het tussen de rijen wilt gebruiken kun je het eerst even ergens anders begraven en na twee weken tevoorschijn halen en gebruiken.

Of je maakt een Soil Factory (de link is in het engels, hopelijk is dat geen bezwaar).

• Like 1

The difference between a flower and a weed is a judgement

Foonfoto dagboekje van mijn volkstuin

• 8 years later...

Het onderwerp Bokashi in potten, bakken, SFG en MM lijkt een beetje uitgeput te zijn. Ik lees voornamelijk oude berichten en vaak ook berichten van mensen die hier niet meer actief zijn.

Allemaal naar facebook verhuisd?

Op een trouwe enkeling na.

Terwijl er zoveel leuke toepassingen zijn, ook voor bakken.

Zelf ben ik dit seizoen begonnen met Bokashi in bio-zakken. Geleerd van Jenny van één van mijn favoriete sites: Bokashiworld, die hierboven ook al is genoemd vanwege de soilfactory. 

https://bokashiworld.blog/2012/02/11/bio-bags-dead-easy-and-a-great-way-to-do-bokashi/