Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga ook maar even een lijstje maken, want anders ga ik vergeten wat ik heb afgesproken.

Van Yuras krijg ik een Appel Benoni op M9 voor 5 euri

Van Anna een paprikazaailing in ruil voor een groenbemester?

Van Groentjuh krijg ik aardkastanjezaden in ruil voor rode kool zaden.

Van Kibas wellicht hertshoornweegbree en rankspinazie in ruil voor mieriksstruik, akebia en jonge plantjes van andijvie/spinazie en/of sla.

En nou hoop ik echt dat ik niks over het hoofd heb gezien. In dat geval: even roepen en sorry!

Wat ik in de aanbieding heb:

Zaden:

Allerlei bio groenbemesters (smeerwortel, boekweit, klaver, duizendblad, weetikveelwatnogmeer)

Appelbes (Aronia melanocarpa) bio

Stokboon Pastoral bio

Bosbes (Vaccinium myrtillus) bio

Canadese bosbes (Vaccinium angustifolium) niet bio

‘Wilde’ aardappel (Solanum tuberosum) Via-via gekregen, geen idee wat het precies is en of het bio is.

Doperwten (Pisum sativum kelvedon wonder) bio.

Haver (AVENA sativa 'Streaker Hulless') bio.

Heide (Calluna vulgaris) zaad van mijn eigen uit de kluiten gewassen jarenoude heidestruik. Geen idee of er fatsoenlijke plantjes uit dat zaad komen, maar de dik uitgezaaide moederplant is zeker 15 jaar oud, staat met haar voeten in de vette klei en bloeit bijna het hele jaar.

Palmkool (Brassica oleracea var. palmifolia) bio

Pastinaak (Pastinaca sativa) bio

Ik heb nog veel meer, en dit lijstje wordt waarschijnlijk nog wel aangevuld.

Plantjes, stekjes:

forsythia (niks bio, maar staat al 20 jaar in mijn eigen tuin, en onder voorbehoud dat de stekjes het gaan redden)

passiebloem (niet bio maar uit zaad van mijn eigen superwintersterke moederplant.)

Wat ik nog zoek (en helemaal geen plek meer voor heb straks, maar het is zo leuk!

Siberische kiwi (actinidia_kolomikta)

Turkse rucola (Bunias orientalis)

Stevia

Chinese yam

Sponsboom

Braambes

En ook:

bamboestokjes

dennen- en sparrenappels

plastic flessen zonder statiegeld

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Dat 'wellicht' kun je weghalen, je krijgt de zaden van mij. Spinazieplantjes kan ik niet gebruiken, want ik kan geen spinazie eten.

Geplaatst:

Oh dit topic staat er nog, maar ik kom niet naar de MTFD. Ik zal iedereen waar ik iets mee zou ruilen nog wel een PB sturen.

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...