pippi Geplaatst: 19 februari 2016 Geplaatst: 19 februari 2016 Ik ga ook maar even een lijstje maken, want anders ga ik vergeten wat ik heb afgesproken. Van Yuras krijg ik een Appel Benoni op M9 voor 5 euriVan Anna een paprikazaailing in ruil voor een groenbemester?Van Groentjuh krijg ik aardkastanjezaden in ruil voor rode kool zaden.Van Kibas wellicht hertshoornweegbree en rankspinazie in ruil voor mieriksstruik, akebia en jonge plantjes van andijvie/spinazie en/of sla. En nou hoop ik echt dat ik niks over het hoofd heb gezien. In dat geval: even roepen en sorry! Wat ik in de aanbieding heb: Zaden: Allerlei bio groenbemesters (smeerwortel, boekweit, klaver, duizendblad, weetikveelwatnogmeer)Appelbes (Aronia melanocarpa) bioStokboon Pastoral bioBosbes (Vaccinium myrtillus) bioCanadese bosbes (Vaccinium angustifolium) niet bio‘Wilde’ aardappel (Solanum tuberosum) Via-via gekregen, geen idee wat het precies is en of het bio is.Doperwten (Pisum sativum kelvedon wonder) bio. Haver (AVENA sativa 'Streaker Hulless') bio. Heide (Calluna vulgaris) zaad van mijn eigen uit de kluiten gewassen jarenoude heidestruik. Geen idee of er fatsoenlijke plantjes uit dat zaad komen, maar de dik uitgezaaide moederplant is zeker 15 jaar oud, staat met haar voeten in de vette klei en bloeit bijna het hele jaar. Palmkool (Brassica oleracea var. palmifolia) bioPastinaak (Pastinaca sativa) bio Ik heb nog veel meer, en dit lijstje wordt waarschijnlijk nog wel aangevuld. Plantjes, stekjes: forsythia (niks bio, maar staat al 20 jaar in mijn eigen tuin, en onder voorbehoud dat de stekjes het gaan redden)passiebloem (niet bio maar uit zaad van mijn eigen superwintersterke moederplant.) Wat ik nog zoek (en helemaal geen plek meer voor heb straks, maar het is zo leuk!Siberische kiwi (actinidia_kolomikta)Turkse rucola (Bunias orientalis)SteviaChinese yamSponsboomBraambes En ook: bamboestokjesdennen- en sparrenappelsplastic flessen zonder statiegeld Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2016 Geplaatst: 20 februari 2016 Die Bunias orientalis heb ik wel voor je, het heeft zich vast wel weer uitgezaaid hier. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
pippi Geplaatst: 20 februari 2016 Auteur Geplaatst: 20 februari 2016 Jorieke, dankjewel! Wil je een pot bio hazelnootchocopasta in ruil? (Die hebben ze hier bij de Jumbo en hij is zo lekker...) Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 februari 2016 Geplaatst: 21 februari 2016 Nou daar kan ik geen nee tegen zeggen, maar kijk dan nog wel even in mijn lijstje of er nog iets is wat je wilt hebben, anders geef ik je te weinig hoor Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kibas Geplaatst: 2 april 2016 Geplaatst: 2 april 2016 Dat 'wellicht' kun je weghalen, je krijgt de zaden van mij. Spinazieplantjes kan ik niet gebruiken, want ik kan geen spinazie eten. Quote
pippi Geplaatst: 2 april 2016 Auteur Geplaatst: 2 april 2016 Oh dit topic staat er nog, maar ik kom niet naar de MTFD. Ik zal iedereen waar ik iets mee zou ruilen nog wel een PB sturen. Quote
Kibas Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Ik zie nu pas dat je niet komt. Ik heb geen pb ontvangen. Jammer dat je niet komt! Ik had me op onze ruil verheugd. Quote
pippi Geplaatst: 14 april 2016 Auteur Geplaatst: 14 april 2016 Oh poep, ik moet inderdaad nog pb's sturen. Dat ga ik nu doen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.