Bearco86 Geplaatst: 24 februari 2016 Geplaatst: 24 februari 2016 Wat is de beste manier om aardbeiplantjes te bewaren? Ik heb er een heleboel besteld en komen waarschijnlijk morgen binnen maar kan ze dit weekend pas planten. Quote
weknow Geplaatst: 24 februari 2016 Geplaatst: 24 februari 2016 Wortels mogen niet uitdrogen. Zet ze in vochtig zand of wikkel ze in vochtige kranten. 3 a 4 dagen is dan geen enkel probleem. Zit nu toch nog geen echte groei in. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Jorg Geplaatst: 24 februari 2016 Geplaatst: 24 februari 2016 Als je ze uit de koelcel met blote wortels komen kun je ze gewoon gebundeld laten en de doos of zakjes op een koele plek wegzetten. Eventueel zoals weknow zegt zorgen dat de wortels niet uitdrogen. Dat lukt prima tot aan het weekend, en ook nog wel langer. Quote
Bee Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 vorige week een 300 tal frigo plantjes bij Erwin afgenomen en dit kwam toevallig ook ter sprake vanwege het slechte weer toen, ik zet zijn antwoord er voor de volledigheid even bij :"Als je ze nog niet gelijk kan planten dan zorgen dat de planten niet uitdrogen en donker in een schuurtje wegleggen"Dus donker wegzetten is ook belangrijk naast vochtig houden... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.