Sammie Geplaatst: 28 februari 2016 Geplaatst: 28 februari 2016 Goede middag iedereen ! ik heb een vraagje over de aardbeienplant.ik zou graag deze zomer 3 soorten aardbeienplanten in 3 potten willen doen.Nu komen ze aan de muur, en onder elkaar.In gedachte qua soort had ik de ostara en dan de ananasaardbei en de frambozenaardbei. Nu vroeg ik mij dus af of de verhouding goed genoeg qua kruisbestuiving, dus 1 kruisbestuiver (ostara) en 2 zonder meeldraden (ananasaardbei & frambozenaardbei). Alvast Bedankt Quote
henkg Geplaatst: 28 februari 2016 Geplaatst: 28 februari 2016 Die ene Ostara zou -uiteraard met insectenhulp- de twee anderen moeten bestuiven, lijkt me probleemloos.Wel: Men adviseert bij doordragers zoals Ostara om de eerste serie bloemen te verwijderen, voor een betere opbrengst. In dit geval niet doen, je hebt de Ostara bloempjes nodig voor de bevruchting van de twee anderen, die willen nog wel eens bloeien vóórdat de Ostara aan de tweede serie begint. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Sammie Geplaatst: 28 februari 2016 Auteur Geplaatst: 28 februari 2016 Bedankt voor de informatie!Super tip om de bloemen te laten zitten, ga ik zeker doen! Nu vroeg ik mij nog af, ik wil stekjes bestellen maar kan ik die nu al in potten doen en al buiten zetten en dan wanneer het vriest in de schuur? en welke grond kan ik het beste gebruiken? potgrond en dan koemestkorrels erbij? Quote
henkg Geplaatst: 28 februari 2016 Geplaatst: 28 februari 2016 Potgrond gaat goed. Zeker niet de eerste weken extra bemesten.Meer: http://www.kweduivenvoorden.nl/index.php/kwekers-informatie/kweektips Vorst: zolang ze niet bloeien, kunnen ze uitstekend tegen -5 graden of zelfs iets lagere.temperaturen Gewoon beschut buiten zetten. Rondom Den Helder zal het niet echt meer heel erg koud worden. Er is een voorstel-topic: voordeur-f6.htmlDan weet eenieder jouw omstandigheden, waarop advies gebaseerd kan zijn. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Sammie Geplaatst: 28 februari 2016 Auteur Geplaatst: 28 februari 2016 bedankt voor de reactie.dan ga ik aan de slag met de aardbeien plantjes! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.