Geplaatst: 10 maart 20169 j hoi allemaal, nu heb ik in mijn tuin een blauwe honingbes staan van het ras 'Fialka'.na wat op internet gekeken te hebben, vind ik verschillende informatie. mijn vraag: is de fialka in staat zichzelf te bestuiven?ik heb er wel een blauwe bes (ras 'Bluecrop') naast staan. ik hoor het graag. groetjes Tim
Geplaatst: 10 maart 20169 j Hierna als link de, zeer uitvoerige en informatieve!, beschrijvende fiche over honingbes van de kruisbessenproeftuin. Jouw ras wordt niet genoemd. Maar volgens Marc Geens zijn alle soorten deels zelfbestuivend, maar dragen ze veel beter als ze staan met een andere soort die tegelijkertijd bloeit.Een gewone blauwe bes is een ander geslacht (plantengroep) en kan de honingbes niet bestuiven.http://www.proeftuin.eu/Nl/KLF/Haskap_kweken.pdf In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.