pippi Geplaatst: 12 maart 2016 Geplaatst: 12 maart 2016 Ik had maanden geleden bio aardbeien besteld bij Aardbeiplantje, ik weet nog dat ik het vlug-vlug deed omdat we de deur uit moesten naar iets, en dat ik pas later bedacht dat het wel akelig duur was. Maar goed, eerste investering en ik zou wel veel stekjes gaan maken en dan kreeg ik die investering er uiteindelijk wel uit. En van de week kreeg ik een mailtje dat mijn aardbeiplantjes volgende week worden bezorgd. Dus ik vroeg me af wat ik ook weer had besteld. Niet veel, dacht ik. Ik kon mijn bestelling niet meteen terug vinden dus ik ging even op de site kijken. Ja, die soort had ik besteld, en die, en die. En toen pas zag ik dat je dan dus 20 plantjes per soort krijgt. Ik heb met mijn dommige hoofd dus 60 aardbeiplantjes besteld. En ik heb een tuintje van niks, 40m2 en alles is al helemaal ingepland en ik had niet heel veel ruimte ingepland voor die aardbeien, geen idee waar ik al dat spul nu kwijt moet. Ik vond het echt hilarisch, vertelde het ongeveer met de slappe lach aan mijn zoon, en die vraagt zich nu af of ik echt gek geworden ben. Bij al dat winterzaaien in nu dik 200 potjes en bakjes ging hij al twijfelen of dat wel normaal gedrag was, en nu verzuipen we straks in de aardbeien. Helemaal jofel is dat natuurlijk ook niet. Hebben jullie ook wel eens iets teveel gezaaid of gekocht? Quote
Goldfish Geplaatst: 12 maart 2016 Geplaatst: 12 maart 2016 Dat kost je dus 10-12m2......Als de soorten mij aanstaan wil ik wel 5-10 stuks per soort asiel verlenen tegen vergoeding. Kan ze denk wel komen halen deze week. Of je ruilt ze op de MTFD. Quote
speets Geplaatst: 12 maart 2016 Geplaatst: 12 maart 2016 Of de hoogte in gaan met wandrekken of tonnen... Teveel gekocht: jazeker, wie niet Ik heb een geheugen als een zeef en in het voorjaar is er zoveel leuks te koop... Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
kathy78 Geplaatst: 12 maart 2016 Geplaatst: 12 maart 2016 Waar woon je? Woon zelf in Zwijndrecht, kan hier wel vragen op de tuin of er belangstelling is. En anders vast de jamfabrieken waarschuwen dat er een megaoogst aankomt hihi Quote
pippi Geplaatst: 12 maart 2016 Auteur Geplaatst: 12 maart 2016 Oh aardbeienjam, ja dat kan ik dan ook wel gaan maken. Ik wacht eerst maar even af tot de boel geleverd is, en dan ga ik kijken hoeveel ik kwijt kan. Ik heb nog wat potten aan de muur en aan de schutting waar ook wel aardbeien in kunnen, en in de kruidenpallet kunnen wat aardbeien erbij, ik kan ook wel wat planten kwijt aan familie etc. Ben wel benieuwd. Quote
kathy78 Geplaatst: 12 maart 2016 Geplaatst: 12 maart 2016 Dat wordt dit jaar dan aarbeienjam, aardbeien vlaai, aardbeien ijs, aardbeien - rabarber compote, aarbeien siroop. succes Quote
pippi Geplaatst: 17 maart 2016 Auteur Geplaatst: 17 maart 2016 Het waren er maar 40! Blijkbaar had ik uiteindelijk maar 2 soorten besteld, nou gelukkig maar, want ik ben wel even bezig geweest om alles in de grond (en potten, en nog meer potten) te zetten. Een deel van de plantjes die nu in potten staan ga ik in kleine jute zakjes aan de muur hangen, dat lijkt me wel wat, en de rest is al gereserveerd door mijn moeder en mijn dochter. En zo kwam het nog helemaal goed. In de volle grond heb ik ze wel iets dichter op elkaar gezet dan voorgeschreven, we zien wel hoe dat uitpakt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.