Geplaatst: 14 maart 20169 j Hallo, Eind vorig seizoen een kweekkas gekocht bij Hornbach. Deze is rechthoekig en drie lagen ongeveer 1.60m hoog. Nu ben ik een beginnende moestuin kweker en heb een klein tuintje voor mijn appelboom, 2 X druiven en wat simpele groente. Nu heb ik al een gedeelte gezaait en mijn vraag is wanneer ik de jonge plantjes in de kas buiten kan zetten? Mijn eerste tomaat kan al in grotere potjes. Graag jullie advies over gebruik van de kleine kweekkas. Ik kan hem redelijk uit de wind en in de zon plaatsen buiten. Jelle
Geplaatst: 14 maart 20169 j Voor tomaten is het echt nog wat te vroeg om richting kas te gaan (tenzij je deze goed kunt verwarmen). De nachten zijn nu nog te koud, nachtvorst is echt fataal voor tomaten paprika's etc.Richtlijn is na ijsheiligen (half mei), hier (Zuid Holland) lukt het soms al eind april/begin mei, maar dan is het wel een kwestie van de weersverwachting in de gaten houden of er niet nog een nachtvorstje komt. Je zou je kasje nu mooi kunnen gebruiken voor rucola of pluksla o.i.d.
Geplaatst: 14 maart 20169 j Hoi, Bedankt voor je bericht. Dan zal ik met de tomaat/paprika nog even wachten . Ik verbouw dit jaar: - Tros tomaat al gezaaid (zal ik verpotten naar grotere bakjes binnen)- Cherry tomaat al gezaaid (is net ontkiemt)- Basilicum al gezaaid en groet al goed- Scherpe Hongaarse Paprika al gezaaid (is net ontkiemt)- Rode en groene salade paprika (is net ontkiemt)- Gele paprika (nog niet ontkiemt)- Munt (net gezaaid en zal ik in een pot laten groeien, ivm woekeren)- Mini komkommer (is al verspeend in 12cm potjes)***Alles staat nu nog binnen*** Ik heb in mijn kleine tuin verder een appelboom (mini applelis) en 2 druiven struiken) Ik zal voorlopig de boel binnen houden. Reden voor de vroege zaai is vanwege mijn late vakantie plannen Mochten er nog tips zijn dan hoor ik die graag! Jelle
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.