Geplaatst: 15 maart 20169 j Hey Ik ben hier net nieuw, en net zoals de meeste deze maand gestart met zaaien en verspenen...Het is mijn 2de jaar dat ik moestuinier en ik ben nog steeds een leek...Máár ik leer bij en probeer wat minder chaotisch te zijn dan vorig jaar Ik heb geen tuin maar wel een balkon van 1.5m op 3m ( noordwesten dus niet zo veel zon...).Toch schijnt de zon hier in de zomer van 13u tot 19u en blijkt dat genoeg te zijn voor de meeste planten.. Een foto'tje van vorig jaar: Tomatenplant 07/2015: Vorig jaar heb ik niks voorgezaaid of verspeend, ik zaaide gewoon overal een handjevol zaadjes, gaf het water en wachtte af..De tomatenplant heb ik gekocht toch hij nog geen 20cm groot was en gewoon verpot in een grote pot.. Af en toe eens dieven en voor de rest had ik daar niet veel werk aan , maar wel enkele lekkere tomaatjes (kleine tomaatjes). Dit jaar heb een een hele voorraad zaadjes gekocht en ga ik het doen zoals het op de verpakking staat .. Ik heb alvast 2 soorten tomaat: De minibell tomaat en de lemon tree tomaat.Ik heb ze allebei begin februari gezaaid in een zaaibak op de vensterbank..Na een week kwamen de zaadjes al op en begin maart heb ik ze verspeend. Ook heb ik (veel te vroeg) komkommers gezaaid in februari, en die kwamen ook vrij snel uit.Ik heb de "true lemon" en de snackkomkommer...Vooral de true lemon is een snelle groeier... (op de foto hieronder zie je het verschil na 1 week) Ik heb nog veel op de vensterbank staan, maar dat hou ik voor een ander bericht Ik hoor graag tips en weetjes dus als je er hebt: shoot! "Every flower is a soul blossoming in nature."
Geplaatst: 15 maart 20169 j Wat ziet je balkon er gezellig uit.Zo zie je, dat je op een kleine ruimte toch leuk kan tuinieren.Veel succes dit seizoen.Enne...welkom op het forum
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.