Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Erwtenplant vergeeld

dvdmeer

Recommended Posts

In een emmer heb ik een aantal erwtenplanten staan.

Nu zijn echter de bladeren aan de onderkanten aan het vergelen. Wat houdt dit in? De plant kan nog niet gaan afsterven, nog niet alle peultjes zijn dik genoeg

Hier twee foto's:

DSC00035.jpg

DSC00036.jpg

Iets geel vindt ik normaal aan de onderkant dat gebeurd meestal, het lijkt bij jouw wel iets erger maar dat komt denk ik omdat ze met veel in de pot staan.

Zolang het de onderkant blijft en de bovenkant mooi groen zou ik me daar geen zorgen over maken.

Geef je ze iets van voedsel, in pot moet je net iets beter opletten op de bemesting vindt k altijd, maar ook weer niet teveel mest geven hoor daar hebben veel moestuinders soms de neiging toe

Players only love you when they're playing.

Dennis, ook bij mij zijn een aantal bladeren van de erwten geel, en die staan in de volle grond.

Mest zou ik ze niet geven (zeker geen stikstof), een mulchelaag van compost kan natuurlijk geen kwaad. Ik ben van mening dat de oorzaak eerder iets met water of een andere vorm van stress te maken heeft. Hebben ze droog gestaan of staan ze juist te nat? De hoge temperatuur kan ook een oorzaak zijn.

Hou het in ieder geval in de gaten, maar voorlopig denk ik niet aan een ziekte.

Het heeft hier aantal dagen wel aardig wat hemelwater gekregen.. te droog hebben ze niet gestaan, maar te nat is goed mogelijk.

Ik zal er geen mest bijgeven. Stikstof krijgen ze van de bacterien bij de worteltjes.

Ik zal er wat compost bij strooien, en verder houd ik het in de gaten.

Bedankt voor de reacties,