Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Peultjes invriezen

appelvrouw

Recommended Posts

• 8 months later...

Blancheren water koken dan de peultjes of bonen er in .Als het kook er uit halen.dan in een bak met koud water stoppen (schrikken) en dan eruit op een doek.

op een dienblad leggen in de diepvries.zo kan je ze los invriezen. Wat heel belangrijk is uit de diepvries in de pan koken of wokken.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Ik weet niet of je sperziebonen met peultjes kunt vergelijken (nooit peultjes gegeten ) Maar de sperziebonen heb ik rauw ingevroren en als ik ze nu eet, breng ik water een de kook en haal dan pas de bonen uit de vriezer en mik ze in t kokend water....6 minuten...dan zijn ze lekker....beetgaar.

eerst ontdooien of langer koken...worden ze waterig of slap/taai.

Blancheren water koken dan de peultjes of bonen er in .Als het kook er uit halen.dan in een bak met koud water stoppen (schrikken) en dan eruit op een doek.

op een dienblad leggen in de diepvries.zo kan je ze los invriezen. Wat heel belangrijk is uit de diepvries in de pan koken of wokken.

Ik heb alles precies zo gedaan Thea en had toch slappe bende ( de peulen) en karton ( de sperziebonen). het zal ook wel aan de soort liggen niet?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

mijn oma blancheerde normaal altijd de sperziebonen (dus of het voor peulen ook zo werkt weet ik niet), totdat mijn opa een paar jaren zo doorsloeg met z'n bonen telen, dat vrijwel niemand ze meer lust tegenwoordig mijn oma en moeder hebben ze toen rauw in de vriezer gedaan. water aan de kook, bevroren boontjes er bij en niet te lang koken, we merkten geen verschil met de geblancheerde. hier gaan ze tegenwoordig ook rauw de vriezer in.