Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al vrij vroeg heb ik tomaten in de vensterbank gezaaid. Gezien de enorme bossen van de afgelopen jaren heb ik deze keer gekozen voor zowel pot- als struiktomaat.

Tot mijn verrassing zitten er in sommige planten inmiddels wat bloemtrosjes. Wat moet ik hiermee? De planten zelf zijn nog vrij klein..... en het lijkt me veel te vroeg.

Groet, Monique

Geplaatst:

Ik heb zelf ook al bloemknoppen in mijn tomaten en bloemen. En ook hier staan de tomaten nog binnen. Ik laat het maar zo, tegen de tijd dat de vrucht echt begint te groeien (ik tik wel tegen de planten, zodat de bloemen hopelijk bevrucht worden) staan de plantjes al buiten.

Geplaatst:

Laten hangen. Bij mij zie ik nu ook bloempjes gevormd worden. Vorig jaar stonden bij 2 plantjes al de eerste bloemetjes volledig open toen ze nog binnen stonden in een potje van 10 cm doorsnee. Ik heb er tegen getikt, enkele dagen later heb ik de tomatenplanten afgehard en verspeend. Ondertussen was het bloempje al vergaan en verscheen er een minitomaatje. Deze is gewoon uitgegroeid tot een mooie rode tomaat. Geen probleem dus.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Ik haal de knoppen/bloemen er uit zolang de plant nog niet op z'n vaste plek in de kas staat en/of nog niet genoeg gegroeid is. Dit om de groei van de plant te bevorderen, anders gebruikt de plant z'n energie om tomaten te maken ipv om te groeien.

Bloemen komen er later nog meer dan genoeg.

Geplaatst:
Maar jullie planten ontwikkelden zich nog wel tot normale grootte?

Ja ik heb hem zelfs in augustus al moeten toppen.

Tomaten zijn goede groeiers. Bij paprika's en pepers moet je wel de eerste bloempjes er af halen.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...