Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mijn tuintje


Blago

Aanbevolen berichten

Hoi allen! Dit lijkt me een prettige plek om tuinervaringen uit te wisselen!

 

Om mezelf voor te stellen hierbij wat plaatjes van mijn anderhalve-meter moestuintje - ook bij ons werd de siertuin steeds verder overgenomen door eetbare planten en staat de vensterbank vol met zaailingen

 

IMG411893641462039451.JPG

Een verhoogde bak van ongeveer 1m2, een rijtje kruiden, een koude bak, en twee heerlijke oude rabarber planten. Er staan nu bietjes in, lente-uitjes, worteltjes, peterselie en basilicum; verder wel vier stuks andijvie (ik vind de kleinschaligheid erg grappig). Die stolpjes zijn tegen de hagel en kou van de afgelopen dagen. Er staat nog een rij rucola in de koude bak (in die hoeveelheden lekker voor pesto!). Het plan is om daar straks een watermeloen plant in te zetten.

 

IMG404884231462039697.JPG

Dit zijn 5 soorten kruisbes die ik twee jaar terug geplant heb en als "cordon" heb gesnoeid; mijn trots. Ik tuinier op arme zandgrond, maar ze lijken het tot nu toe, met flink "bijvoeren", goed te doen. Ik heb ook een vijg tegen een muur geleid, waar ik op dezelfde manier helemaal weg van ben.

 

IMG393434131462040090.JPG

Hond Max met enkele tomaten in potten. Veel van geoogst; leuk! Gaan we dit jaar weer doen, maar dan ook met hete pepers.

 

Ik hoop hier veel inspiratie op te doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...